Z przyjemnością informujemy, że Partnerem Strategicznym projektu zostało Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Z przyjemnością informujemy, że Partnerem Strategicznym projektu zostało Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Koszty inwestycji polegającej na budowie 1 km arterii należy porównywać z kosztami budowy 1 km autostrady w średnio trudnych warunkach terenowych. Mamy tu na myśli przedział cenowy w zakresie 50-70 mln PLN za km trasy o średnicy tunelu 3,3 m (dwie rury).
Jak Wasz projekt Hyperloop rozwiązuje problem dyskomfortu jazdy?
Początkowo będziemy prowadzić prace nad pojazdami bezzałogowymi. Dopiero po poznaniu odpowiedzi na wszystkie nasze pytania rozpoczniemy wdrażać rozwiązania dla pojazdów pasażerskich. Prace nad wyglądem wewnętrznym przedziałów pasażerskich, komfortem podróży są obecnie przedmiotem opracowań co najmniej kilku zespołów z całego świata (np. Hyperloop One, Transpod). My także posiadamy własne przemyślenia, które w przyszłości pozwolą nam stworzyć polski standard wykończenia kabiny pasażerskiej.
Co się stanie z medycznego punktu widzenia z pasażerami, gdy wskutek wypadku kapsuła ulegnie całkowitemu rozszczelnieniu?
Zapraszamy do obejrzenia naszego wystąpienia w DDTVN 3 maja 2017r.
http://dziendobry.tvn.pl/wideo,2064,n/pociagiem-z-warszawy-do-krakowa-w-32-minuty,231018.html
Zapraszamy do przeczytania wywiadu z Pawłem Radziszewskim, który koordynuje zespół studencki Hyper Poland University Team.
Jak będą wprowadzani pasażerowie i pojazd do wnętrza rur?
Zgodnie z koncepcją pasażerowie będa wsiadać do modułu pasażerskiego, który następnie będzie wkładany do kapsuły. Później pojazd będzie przechodzić przez śluzę, która stanowi system przejściowy pomiędzy ciśnieniem atmosferycznym a warunkami panującymi w rurze. Zastosowanie śluz znacząco poprawi przepustowość i ekonomiczność, gdyż dehermetyzacja całej rury za każdym razem byłaby wysoce czasochłonna, nieekonomiczna, a przede wszystkim niepraktyczna.
Czy natężenie hałasu może być problemem dla planowania przebiegu trasy Hyperloop?
Hałas generowany do środowiska przez poruszające się kapsuły jest znacznie niższy niż to ma miejsce w przypadku pojazdów eksploatujących drogi szynowe czy kołowe.
Jakie są zalety środowiskowe i inwestycyjne w porównaniu z innymi inwestycjami liniowymi?
Proces inwestycyjny i budowlany obarczony jest takimi samymi obciążeniami środowiska jak budowa mostów, wiaduktów czy linii kolejowych i dróg. Jednakże dalsza eksploatacja nieznacznie ingeruje już w środowisko. Możemy powiedzieć o wysokiej ekologii rozwiązania poprzez brak emisji bezpośredniej zanieczyszczeń do atmosfery. Możemy wskazać na duże bezpieczeństwo dla zwierząt i ludzi ze względu na stosowanie zamkniętych tuneli.
Członkowie zespołu Hyper Poland University Team opowiedzą o tym, czym jest Hyperloop, dlaczego podróż z Wrocławia do Warszawy w 23 minuty jest możliwa i jak to jest być jedyną drużyną z Europy Środkowo-Wschodniej w finale prestiżowego konkursu na projekt jednoosobowej kapsuły Hyperlooopa.
------------------------
Spotkanie odbędzie 27 kwietnia 2017 roku o godzinie 14.00 w Gmachu Głównym Politechniki Warszawskiej w sali 309.
Plac Politechniki 1, 00-661 Warszawa
Szczegóły na: https://www.facebook.com/events/274365206352234/
Competition Weekend II: 25-27 sierpnia 2017r., Hawthorne, Kalifornia
Wraz z zainteresowaniem ideą Hyperloopa wzrasta liczba wątpliwości związanych z projektem. Niektórzy pytają czy to w ogóle się uda, inni zarzucają wadliwość koncepcji. Jednak czy oby na pewno mają rację ? Przekonajcie się sami!
Zachęcamy do lektury naszej naukowej serii.
Próżnia wewnątrz arterii spowoduje implozję rury. MIT
Arteria rurowa będzie zaprojektowana w ten sposób, aby wytrzymywać warunki przewidziane w systemie Hyperloop tzn. podciśnienie 1 bara wewnątrz rury względem atmosfery. Istnieją już konstrukcje, które wytrzymują dużo bardziej ekstremalne warunki m.in. kadłuby łodzi podwodnych, gdzie różnice ciśnień wynoszą 30-40 barów.
Jak będzie utrzymywana próżnia w systemie rur?
Próżnia będzie utrzymywana za pomocą systemu pomp próżniowych, które będą zainstalowane w równych odstępach na całej długości trasy. Mając na uwadze wysokie wydatki masowe, które są niezbędne do sprawnego wypompowywania i utrzymywania niskiego ciśnienia, pompy będą połączone szeregowo.
Czy system będzie bezwypadkowy, jak przeprowadzone będzie ratowanie życia pasażerów i załogi?
Założeniem stworzenia Hyperloop’a jest budowa, szybkiego i bezpiecznego środka transportu. Opracowane rozwiązania mają zmniejszać prawdopodobieństwo wystąpienia wypadków, głównie przez fakt “odizolowania” kapsuł od środowiska zewnętrznego, likwidacji przejazdów kolizyjnych i prowadzeniu ruchu po oddzielnych i niezależnych torach. Odległości pomiędzy pojazdami będą tak dobrane, aby w razie wystąpienia awarii jednego możliwe było zatrzymanie pozostałych. Nad bezpieczeństwem będzie działał podsystem awaryjnego hamowania i lokalizacji kapsuł. Same tunele będą wyposażone w śluzy awaryjne oraz wyjścia ewakuacyjne. Dzięki takim rozwiązaniom będzie można po zatrzymaniu ruchu i zapowietrzeniu odcinka toru wykonać na jego fragmencie ewakuację pasażerów. Dostęp do wejść awaryjnych będzie realizowany drogami serwisowymi, prowadzonymi wzdłuż trasy hyperloopa.
Witamy serdecznie po Świętach, oby świąteczna radość Wielkiejnocy pozostała z Wami na dłużej!
Jednocześnie przypominamy, że wysyłka nagród nastąpi w ciągu 90 dni po zakończeniu akcji crowdfundingowej na odpalprojekt.pl.
Dziękujemy za wyrozumiałość!
Pozdrawiamy,
Hyper Poland
Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych życzymy Wam dużo zdrowia, radości, pogody ducha oraz wszelkiej pomyślności i
radości w życiu zawodowym i prywatnym.
- Zespół Hyper Poland
Czy wiecie ile czasu zajęłaby podróż z Hyper Poland pomiędzy wybranymi miastami? Poniżej przedstawiamy odpowiedzi.
Zachęcamy do wysłuchania krótkiej rozmowy przeprowadzonej z Hyper Poland przez Forbes Polska podczas CEE Innovators Summit.
Nasz krótki spot wyjaśniający korzyści jakie możemy uzyskać z wprowadzenia nowego środka transportu - Hyperloop można obejrzeć na naszym kanale Youtube.
Podziękowania dla: Magda Rysuje
O naszym niedawnym sukcesie można posłuchać na:
TVN24BIS: http://tvn24bis.pl/tech,80/polski-projekt-hyperloop-w-finale-konkursu-spacex,728533.html
Radio Dla Ciebie: http://www.rdc.pl/podcast/moto-eter-kolejny-etap-hyperloop/