(s)Prawa

WESPRZYJ
0
/ 15000 zł
0
wspierających
42 dni
do końca
zbiórki

O spektaklu:

(s)Prawa

https://www.facebook.com/TeatrINNI/

https://www.teatrinni.eu/


"Spektakl "(s)Prawa", to przede wszystkim głos w sprawie patriarchatu i jego skutków.

Skutków, które dotyczą nas wszystkich, bez względu na płeć status społeczny czy orientację psychoseksualną. Jako ludzie wszyscy jesteśmy uwikłani w patriarchat. Wszyscy chcąc nie chcąc uczestniczymy w redefiniowaniu ról społecznych i ich powiązań z płcią biologiczną. Każdy z nas może obserwować rozpad wciąż najbardziej popularnych wzorców społecznych rodziny i związków, oraz powrót do pierwotnych, dużo bardziej elastycznych podziałów na płcie.

Tak czy inaczej podział, zarysowany w tekście jest nadal żywy.

Nieobecny, realizujący się w działaniu i ruchu mężczyzna, często kompletnie nieświadomy konsekwencji swoich wyborów oraz kobiety. Mimo iż ambitne i niezależne, to nadal uwikłane w figurę mężczyzny jako punkt odniesienia w budowaniu swojej drogi i poczucia własnej wartości.

Ten obraz to zaledwie początek naszej opowieści.  -  tak o przedstawieniu mówi reżyser Piotr Jor Grabowski.


thumb_83b2897_resize_1920_1080.jpg


Sztuka z lat 30- tych XX wieku Marii Morozowicz- Szczepkowskiej  "Sprawa Moniki", w adaptacji nieżyjącego Andrzeja Makowieckiego, który rozpoczął pracę nad spektaklem, jest naszym punktem wyjścia do dyskusji o sytuacji kobiet wczoraj i dziś.

Encyklopedia Teatru Polskiego pisze o nim: "Prapremiera Sprawy Moniki Marii Morozowicz-Szczepkowskiej wyznacza moment przełomowy w historii dramaturgii feministycznej w Polsce. (...) 

O ile w przypadku Sprawy Moniki możemy mówić o kontrowersjach – w końcu w sztuce nie tylko pokazuje (się) problem pokątnej aborcji, ale przede wszystkim próbuje zredefiniować miejsce kobiety w społeczeństwie.

(...) Sprawę Moniki odczytano jako diagnozę kondycji kobiety nowoczesnej, która stanęła przed koniecznością ponownej definicji własnego stosunku do pracy, rodziny, mężczyzny. „Sztuka interesująca o tyle, że wydobywa rozdarcie nowoczesnej kobiety” – pisał Żeleński-Boy."

My odnosimy tę sztukę do dnia dzisiejszego, do współczesnych kobiet.

Zadajemy pytanie:

Czy coś się zmieniło ????


KIEDY: 09. 11. 2018 - W 50 rocznicę śmierci Marii Morozowicz- Szczepkowskiej.


Dedykujemy ją Pamięci Andrzeja Makowieckiego Profesora Akademickiego, aktora i reżysera.

Człowieka który wierzył w młodych ludzi i oddawał mi całe serce.


O twórcach:

 thumb_e90603e_resize_1920_1080.jpg   Piotr Jör Grabowski- reżyser, kompozytor

Wyreżyserował m.in. „Spadając” na podstawie "Ten, który spada" Sławomira Mrożka, „Wrzeciono” na podstawie "Kobiety z wydm" Abe Kobo i "Spal mnie" na podstawie sztuki "Absynt" Magdy Fertacz. Wielokrotnie nagradzany za swoje spektakle na festiwalach teatrów nierepertuarowych. Na scenie wystąpił po raz pierwszy w 1985 roku, często grał w reżyserowanych przez siebie spektaklach. Muzyczną wędrówkę zaczął w 1994 roku, komponując muzykę na potrzeby własnych działań teatralnych. Po 1999 roku zaczął współpracę z wokalistami, wokalistkami i instrumentalistami (m.in. Barbara Wróblewska i Marek Grabowski "Litania", Kamila Klimczak i Zbigniew Kuźnik "Graj dalej, Valmont", Stan Michalak "Gaysha"), ale dopiero kilka lat później muzyka stała się w pełni autonomiczną ścieżką w jego życiu. W ten sposób oprócz muzyki ilustracyjnej zaczął jako Yör tworzyć równolegle projekty o klubowym, nowoczesnym brzmieniu (m.in. z Olgą Czyżykiewicz "Sharpened lines", Hugh Maze "Everywhere" oraz w duecie Yör & Dünayev "Diamonds", "Hope")

 thumb_c5f0746_resize_1920_1080.jpg   Anna Iwasiuta-Dudek - aktorka

Absolwentka min: Akademia Humanistyczno – Ekonomiczna w Łodzi, pedagogika tańca, Studium Wokalno-Aktorskiego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni.Pracowała m.in. w Teatrze Miejskim im. W. Gombrowicza w Gdyni oraz Teatrze im. A. Sewruka w Elblągu. Współpracuje z
teatrami dramatycznymi i muzycznymi oraz licznymi instytucjami kulturalnymi i oświatowymi. Autorka bajek terapeutycznych, tekstów dramatycznych oraz serii audiobooków w ramach projektu popularyzującego baśnie narodów świata. Prowadzi warsztaty teatralne, taneczne, arteterapeutyczne, ogólnorozwojowe, tworzenia lalek
oraz pracy z ciałem i głosem dedykowane konkretnym grupom odbiorców (środowiska onkologiczne, kobiety, grupy wysokiego ryzyka i osoby niepełnosprawne). Działalność edukacyjną bardzo często prowadzi w oparciu oautorski program ŚWIADOMOŚĆ / UWAŻNOŚĆ/ OBECNOŚĆ. Autorka monodramu „Bóg jest kobietą o jednej piersi". W 2010 r. prowadziła zajęcia teatralne w ramach warsztatów integracyjnych dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz ze środowisk wysokiego ryzyka podczas Lata w Teatrze (Fundacja In Gremio, Gdynia).

thumb_0cce847_resize_1920_1080.jpg    Aleksandra Kowalczyk- aktorka

Absolwentka PWST we Wrocławiu, Wydział Lalkarski. Współtworzyła krakowski Teatr Odwrócony przez  4 lata.
W 2015 ze znajomymi aktorami założyła  teatr działający w Stenie – Stowarzyszeniu Teatrów Nieinstytucjonalnych w Krakowie. Współpracuje również z Darkiem Szymorem, który tworzy Teatr Nowe Przestrzenie. Pisze i reżyseruje bajki. Stworzyła mały teatr objazdowy – Teatr Niewielki i współpracuje z Krakowskim Biurem Promocji Kultury. Prowadzi również warsztaty teatralne  z dziećmi, młodzieżą, oraz dorosłymi.

thumb_cb2e7be_resize_1920_1080.jpg   Dominika Maria Malczyńska -  aktorka, pomysłodawczyni spektaklu

Absolwentka Szkoły Aktorskiej SPOT w Krakowie oraz "Reżyserii teatru dzieci i młodzieży oraz teatrów OFF” w PWST we Wrocławiu. Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunkach: dziennikarstwo oraz historia. Uczestniczyła w licznych warsztatach aktorskich w kraju i zagranicą min.: „Projekt AKTOR” - aktorskie warsztaty mistrzowskie, Teatr Nowy (Kraków), Seminarium dla aktorów i reżyserów M. Rosati Hansen- Istituto Teatrale Europeo (Sycylia, Włochy), Warsztaty aktorskie - Vitor Lemos (Brazylia), Laboratorium aktorskie „Stanisławski i Czechow” – Sergei Timofee, (Rosja) i inne. Współpracowała z reżyserami takimi jak min. Karolina Sokołowska, Zmicer Chatkov, Szymon Budzyk, Andre de la Cruz, Mariagiovanna Rosati Hansen.
Współpracuje z Istituto Teatrale Europeo w Rzymie. Współtworzyła Teatr Naj Naj. Ma na koncie wiele ról teatralnych i serialowych. Założycielka  Fundacji i Teatru I.N.N.I.


Wojciech Paweł Rygalski- scenografia, kostiumy

Scenograf, dekorator i stylista wnętrz oraz architekt krajobrazu. Przygodę ze scenografią zaczął  współpracując  jako autor aranżacji wnętrz przy filmie "Arbiter uwagi"w reżyserii Jakuba Polakowskiego.  Asystent i scenograf na planie teledysków (współpraca między innymi z Joanną Rechnio).  Autor projektów wnętrz i indywidualnych aranżacji przestrzeni wystawowych.Jako visual marchandiser i dekorator współpracował z polskimi i zagranicznymi firmami (AlmiDecor, Bohoboco, Tkmax, Tous). Na stałe współpracuje z włoską reżyserką Mariagiovanną Hansen przy polskihc adaptacjach jej spektakli  ("Noc Helvera", "Pirandello – Przejścia"). Autor scenografi do spektaklu "Kantaty na cztery skrzydła„ w reż. Łukasza Lewandowskiego  (premiera kwiecień 2016 w Instytucie Teatralnym)  oraz do „Niewinnych Czarodziejów” w reż. Katarzyny Marii Zielińskiej. Przygotował kostiumy i scenografię do spektaklu "Wąż i ona" Teatru I.N.N.I.


Spektakle Fundacji i Teatru I.N.N.I.:

Wąż i Ona



Na co przeznaczymy kwotę:

- wynajem sali na premierę i pokaz popremierowy

- koszty związane z realizacją projektu (kostiumy, scenografia, muzyka, gaże)

- promocja spektaklu w mediach

- promocja spektaklu na festiwalach


Regulamin komentowania

Wybierz nagrodę