Album: Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble

Projekt
zakończony
8250
/ 8000 zł
73
wspierających
 
Typ projektu:

Nagrywamy i wydajemy. To najwyższy czas na autorski album Spółdzielni Muzycznej contemporary ensemble, na którym będziemy mogli podzielić się repertuarem, do tej pory granym przez nas głównie na żywo, poza festiwalową naszą egzystencją. Repertuarem, który w ostatnich latach był dla nas istotnym gruntem kolektywnego rozwoju jako kameraliści. Repertuarem instrumentalnym, dosyć klasycznym, jak na realia koncertowe zespołu takiego jak nasz. Przeważnie o wiele bardziej multimedialni, chcemy zapisać studyjnie repertuar, który traktujemy - sentymentalnie - jak warsztat naszych klasycznych, instrumentalnych umiejętności. Czujemy się szczególnie związani z tymi kompozycjami, gdyż pozwoliły nam znaleźć wspólny język jako interpretatorzy, porozumienie jako zespół, akustyczne współbrzmienie i grupową wrażliwość, w której może zawierać się wrażliwość każdej i każdego z nas. Nie będzie to nasze zupełnie pierwsze wydanie fonograficzne, ale debiutanckie pod względem doboru jego składowych.

Na album, o jakże wdzięcznej nazwie Spółdzielnia Muzyczna, złożą się następujące utwory:

  • Ragtime, Mauricio Kagel (na fortepian i perkusję)
  • Arpege, Franco Donatoni (na skrzypce, wiolonczelę, flet, klarnet, wibrafon i fortepian)
  • Bagatelle fur A.W., Paweł Szymański (na klarnet, saksofon, skrzypce i fortepian)
  • Shivers on Speed, Brigitta Muntendorf (na flet basowy, klarnet basowy, skrzypce, wiolonczelę i fortepian)
  • La Vie et la Passion de Jesus Christ, Piotr Peszat (na zespół kameralny i audio playback)
  • re / wind / re / write (fast break version), Ricardo Eizirik (na wiolonczelę, fortepian preparowany i dwójkę performerów)

Realizatorem nagrań będzie fantastyczny Przemek Kunda.

A wszystko pod szyldem wydawnictwa DUX.


Zapraszamy do wsparcia naszej produkcji i zapewniamy, że staniemy na wysokości zadania.

thumb_1c32a85_resize_1920_1080.jpg

Słowo o nas, naszych działaniach i aspiracjach.

W 2014 roku grupa krakowskich muzyków, występujących razem między innymi w projekcie European Workshop for Contemporary Music, uczestniczyła w Międzynarodowych Letnich Kursach Muzyki Nowej w Darmstadt, w programie dla młodych ansambli. Zrodziła się wtedy myśl, by owocną współpracę kontynuować pod postacią stałego zespołu. Gruntem była wspólna chęć eksplorowania muzyki współczesnej, we wszelkich jej przejawach gatunkowych, z różnych okresów i z różnych kultur muzycznych – zaś celem stało się wykonywanie takiej muzyki, i w takiej formie, która pozwalałaby rozwijać się zarówno wykonawcom, jak i słuchaczom.

Pragniemy reinterpretować muzykę już odkrytą i ugruntowaną; odkrywać tę wciąż oczekującą na odsłonięcie; współtworzyć nową, aktualną. Gramy szeroko pojmowaną kameralistykę: od utworów solowych po skład typu sinfonietta. Dążąc do zespolenia naszych osobowości w nową całość, pracujemy na zasadach równoprawnego partnerstwa, inspirując siebie nawzajem. Stąd nasza nazwa: Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble.


thumb_cdb8a22_resize_1920_1080.jpg


Spółdzielnia to zbiór indywidualności artystycznych. Każdy z nas prowadzi równocześnie własną działalność artystyczną i może pochwalić się znaczącymi osiągnięciami na polu sztuki muzycznej. W ramach indywidualnej aktywności koncertujemy jako soliści, formujemy zespoły kameralne, występujemy w orkiestrach symfonicznych. Aktywność ta wszakże nie kończy się na wykonawstwie: część z nas prowadzi działalność naukową, zajmuje się kompozycją, produkcją muzyczną, organizacją wydarzeń artystycznych. Każdy z członków zespołu gromadzi przy tym bezcenne indywidualne doświadczenia, związane z różnymi gałęziami muzyki współczesnej, klasycznej, dawnej, rozrywkowej czy etnicznej. Z owej wszechstronności muzyków bierze się nasza otwartość na nowatorskie pomysły i rozwiązania artystyczne. Zasadnicze znaczenie w doborze repertuaru mają dla nas indywidualizm, różnorodność i świeżość – a w wykonawstwie, zrozumienie idei muzycznych i estetycznych oraz naturalna muzykalność poparta rzetelnym warsztatem technicznym. Staramy się także animować powstawanie nowych kompozycji.


thumb_57b41f9_resize_1920_1080.jpg


Chcemy działać i rozwijać się wielopłaszczyznowo. Z tego względu programy koncertów od samego początku były dość zróżnicowane: obejmowały muzykę polską i zagraniczną, solową i kameralną, kompozytorów starszych i najmłodszej generacji, jak również tę rzadko wykonywaną w naszym kraju. Swego rodzaju katalizatorem był koncert w grudniu 2015 roku, poświęcony w całości multimedialnym utworom Piotra Peszata: kompozycje z pogranicza muzyki i performansu, angażujące umiejętności multi- czy postinstrumentalne na równi z aktorskimi, rozpostarły przed Spółdzielnią zupełnie nową perspektywę. To wyjątkowe doświadczenie jest dla nas niezmiernie ważne – niewątpliwie determinuje kierunek dalszego rozwoju zespołu i kreowania szerzej rozpoznawalnej tożsamości Spółdzielni Muzycznej.


Małgorzata Mikulska, flet
Tomasz Sowa, klarnet
Krzysztof Guńka, saksofon
Wiktor Krzak, fagot
Mateusz Rusowicz, trąbka
Paulina Woś-Gucik, skrzypce/altówka
Barbara Mglej, skrzypce/altówka
Jakub Gucik, wiolonczela
Martyna Zakrzewska, fortepian
Aleksander Wnuk, perkusja
Piotr Peszat, media


thumb_9be2113_resize_1920_1080.jpg


spoldzielniamuzyczna.com

https://m.facebook.com/spoldzielniamuzyczna/

https://www.youtube.com/watch?v=_pgMnYlU9bQ

https://www.youtube.com/watch?v=mVK74oFCykQ


Regulamin komentowania

Wybierz nagrodę