#kochamwagnera

WESPRZYJ
3030
/ 100000 zł
32
wspierających
6 dni
do końca
zbiórki

PIERWSZY RAZ OD PONAD STU LAT W POLSCE !

„Śpiewacy norymberscy” Richarda Wagnera.

To  możliwe tylko w poznańskiej operze!

Ta niewystawiana od ponad stu lat  opera może w końcu doczekać się realizacji na scenie polskiego teatru operowego.

A Ty możesz dołożyć do tego swoje trzy grosze!

Dlaczego Wagner? Bo  jest  jednym z najbardziej znanych na świecie kompozytorów operowych.

Dlaczego „Śpiewacy norymberscy” ? Bo  niosą ze sobą niezwykle aktualne teraz i tutaj  przesłanie o jednoczącej sile sztuki, która jako uniwersalny język pozwala się porozumieć ponad podziałami społecznymi i narodowymi.

Bo lubimy wyzwania, a „Śpiewacy norymberscy” to niewątpliwie wielkie wyzwanie:bardzo długie i trudne partie wokalne,wielki chór, gigantyczna oprawa.

WYSTAWMY RAZEM WAGNERA W POZNANIU !

Stań się częścią tego przedsięwzięcia  i dołącz do grupy twórców jednej z najbardziej oczekiwanych premier tego sezonu w Teatrze Wielkim w  Poznaniu.

#kochamwagnera


thumb_d8c6023_resize_1920_1080.jpg


Gabriel Chmura - kierownictwo muzyczne

thumb_3a18dfd_resize_1920_1080.jpg


Ukończył studia w Akademii Muzycznej w Tel Awiwie, zakończone dyplomami z kompozycji, fortepianu i dyrygentury. Studia dyrygenckie kontynuował u Pierra Dervaux w Paryżu, Hansa Swarowsky’ego w Wiedniu oraz Franco Ferrary w Sienie, we Włoszech. W 1970 zdobył I nagrodę

w Konkursie Dyrygenckim w Besançon. W 1971 otrzymał Złoty Medal w Konkursie Cantelli, La Scala w Mediolanie. W tym samym roku był też laureatem I nagrody w Konkursie Herberta von Karajana w Berlinie. W latach 1974-1991 jako dyrektor artystyczny kierował kolejno: Operą

w Akwizgranie (Niemcy), Orkiestrą Symfoniczną w Bochum (Niemcy) oraz

Orkiestrą Narodową w Ottawie. W 2001 objął stanowisko dyrektora artystycznego Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Gabriel Chmura dyryguje czołowymi orkiestrami świata, takimi jak: Filharmonicy Berlińscy, Orchestre National de France, Montreal

Symphony, Filharmonicy Izraelscy czy Orkiestra Symfoniczna NHK Tokyo. Jest również stałym dyrygentem gościnnym Berlińskiej Orkiestry Symfonicznej. W Polsce występował z NOSPR oraz z muzykami Filharmonii Krakowskiej, Poznańskiej i Filharmonii Narodowej w Warszawie. Od

sezonu artystycznego 2012/2013 pełni funkcję dyrektora artystycznego Teatru Wielkiego w Poznaniu. Zadebiutował w 1974 spektaklem Otello Giuseppe Verdiego w Operze w Monachium, gdzie został następnie zaangażowany do przygotowania Carmen Georgesa Bizeta. Później prowadził opery: Samson i Dalila Camille'a Saint-Saënsa w Barcelonie, Werther Julesa Masseneta w Operze Paryskiej i Złoty kogucik Nikołaja Rimskiego-Korsakowa w Théâtre du Châtelet w Paryżu. Z National Arts

Centre Orchestra nagrał "Da Ponte Cycle" Wolfganga Amadeusa Mozarta (Wesele Figara, Don Giovanni, Così fan tutte). Zrealizował także dwie opery Mieczysława Wajnberga: Pasażerka i Portret (w Nancy), obydwie w reżyserii Davida Poutneya oraz Lady Makbet mceńskiego powiatu Dymitra Szostakowicza i Parsifal Richarda Wagnera w poznańskim Teatrze Wielkim. Artysta nagrywa z London Symphony dla wytwórni DGG oraz z orkiestrami radiowymi w Berlinie i Monachium dla CBS. Schubertowski „Łazarz”, nagrany pod jego kierunkiem, został wyróżniony Grand Prix du

Disque Mondial de Montreux. Nagrania symfonii Haydna dokonane przez Gabriela Chmurę z National Arts Centre Orchestra dla CBS zostały uznane za „Best Choice” przez „American Record Guide” i zyskały nominację do kanadyjskiej nagrody Juno. Zrealizowane nagranie I Symfonii Gustava Mahlera oraz Valse triste Jeana Sibeliusa, głównych dzieł trasy koncertowej po Wielkiej Brytanii z 2002 r., spotkało się z dużym uznaniem ze strony krytyki w Europie. Gabriel Chmura popularyzuje za granicą twórczość polskich kompozytorów, m.in. Mieczysława Wajnberga, znakomitego choć słabo znanego w kraju kompozytora. Po wielkim sukcesie dwóch pierwszych płyt CD z utworami Wajnberga nagranych

z wytwórnią Chandos (V Symfonia, Sinfonietta nr 1, IV Symfonia, Sinfonietta nr 2, Rapsod na tematy mołdawskie), Gabriel Chmura  zrealizował nagranie XIV i XVI Symfonii tego kompozytora.



thumb_9b6b88f_resize_1920_1080.jpg

 

Michael Sturm - reżyseria

thumb_9ff6a19_resize_1920_1080.jpg


 

Michael Sturm studiował reżyserię operową pod kierunkiem Götz Friedricha na Uniwersytecie Muzyki i Sztuk Performatywnych w Hamburgu. Kształcił się także u takich mistrzów reżyserii jak Harry Kupfer, Ruth Berghaus i Achim Freyer, którego spotkał w 1992 roku w Bauhaus, w Dessau. Jako artysta sceny był także reżyserem, dramaturgiem i autorem sztuk scenicznych. Jako dramaturg pracował w Ulm nad „Le Grand Macabre“, był też autorem tekstu-kolażu „Götzendämmerung oder Selbstgespräche eines Irren“ dla Wolf-Ferrari Theatre w Ottobrunn. Jako reżyser pracował w teatrach państwowych w Kassel i Saarbrücken, w operze w Hamburgu oraz teatrach w Linz, Bremie i Dessau. Do najbardziej znaczących dzieł Michaela Sturma należą „The Bartered Bride“ (1995) zrealizowane w Theresienstadt, „Brundibar“ (1999) zrealizowany w Wiedeńskiej Operze Kameralnej, „Fidelio“ (2007) w Tiranie oraz światowa premiera „Gegendie Wand“ (2008) w teatrze w Bremie - produkcja ta była nominowana do Europejskiej Nagrody Tolerancji.

Michael Sturm wystawił również „Lohengrina“ w Saarbrücken i Luksemburgu wspólnie z Constantinem Trinksem, a jego realizacja opery Cilei „Adriana Lecouvreur“ dla MEZZO-TV spotkała się z wielkim uznaniem. Wspólnie z Jiřim Bělohlávkiem wystawił „Cosi fan tutte“ w Narodowym Teatrze w Pradze, w Theater Freiburg natomiast zrealizował „Nabucco“, „Gegen die Wand“ oraz „I Vespri Siciliani“. W Państwowym Teatrze w Oldenburgu wystawił operę Jacobo Foroniego „Cristina, Regina di Svezia“. W latach 2007-2010 Michael Sturm był reżyserem w Oper Schloss Laubach podczas Letniej Akademii Operowej. Od 2012 roku jest dyrektorem artystycznym Międzynarodowej Grupy Teatralno – Operowej „ITOC“. Prowadził liczne kursy mistrzowskie w USA w Nowym Jorku, Zachodniej Wirginii i Alabamie, a także współpracował z International Performance and Arts Institution -„IPAI“

 

Matthias Engelmann - scenografia, kostiumy, współpraca reżyserska

thumb_ccbc10f_resize_1920_1080.jpg

Matthias Engelmann, urodzony i wychowany w Wiedniu, studiował literaturę niemiecką na Uniwersytecie Wiedeńskim, a także Edukację Artystyczną i Malarstwo w klasie mistrzowskiej austriackiej malarki Helgi Philipp z Uniwersytetu Sztuki Użytkowej. W 1999 roku przeniósł się do Akademii Sztuk Pięknych w Wiedniu, gdzie studiował scenografię i kostiumologię w klasie mistrzowskiej austriackiego scenografa Ericha Wondera, pracując jako asystent w operze w Zurychu,

Stuttgarcie oraz w Salzburgu i Bayreuth Festival. Współpracował  z wieloma reżyserami teatralnymi i operowymi, jak Peter Konwitschny, Stefan Herheim, Calixto Bieto i Christoph Nel oraz jako asystent Franza Wittenbrinka, Andreasa Kriegenburga i Christopha Loya. Otrzymał nagrodę Masterclass na Uniwersytecie Sztuk Pięknych w Wiedniu w 2001 roku był, finalistą Europejskiej Nagrody Operatorskiej (EOP) 2008 oraz Ring Award w Operze w Graz i Komische Opera Berlin

w 2011 roku.


thumb_d071e6c_resize_1920_1080.jpg

Frank van Hove - Hans Sachs

thumb_461b552_resize_1920_1080.jpg

Znakomity niemiecki bas, student m. in. takich mistrzów, jak: Hartmut Singer, Kurt Moll, Rudolph Piernay i Irmgard Hartmann. Artysta występował w partiach wagnerowskich m. in. w Tokio, Wiesbaden. Jest szczególnie ceniony jako odtwórca partii Hansa Sachsa, którą prezentował m.in. w Erfurcie, Wiesbaden, Dessau, Brunszwiku i Weimarze. Jest znanym wykonawcą utworów Mahlera, Beethovena. Od 2011 roku jest solistą gościnnym Komische Oper, Volksoper w Wiedniu. Odnosi sukcesy także na scenach pozaeuropejskich, m. in. w Brazylii  i Tel Avivie. Współpracuje m. in. z takimi dyrygentami, jak:. Willy Decker, Günther Krämer, Harry Kupfer, Jens-Daniel Herzog, Andreas Homoki, Jens-Daniel Herzog, Andreas Homoki i Keith Warner.


 thumb_f1d6456_resize_1920_1080.jpg

 

Kim jesteśmy ?

thumb_07c40aa_resize_1920_1080.jpg

Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu zrealizował dotychczas 107 sezonów artystycznych. Każdego roku prezentuje spektakle dla 200 000 widzów. Na repertuar Teatru składają się zarówno klasyczne spektakle operowe, jak i realizacje dzieł współczesnych. Poznańska scena jest jedną z największych operowych w Polsce i największą instytucją kulturalną w Wielkopolsce. W ciągu kilku ostatnich sezonów artystycznych w Poznaniu powstały realizacje wybitnych reżyserów, takich jak: David Pountney, Alvis Hermanis, Kristen Dehlholm, Iwan Wyrypajew, Paweł Passini, Oliver Fredj, Pippo Delbono, Leszek Mądzik. Na poznańskiej scenie wystąpili między innymi: Małgorzata Walewska, Artur Ruciński, Rafał Siwek, Thomas Mohr, Alan Oke, Paul Esswood, Reinhard Hagen, Dario Solari. Premiery Teatru Wielkiego w Poznaniu systematycznie uznawane są za najlepsze spektakle operowe sezonu („Portret” M. Weinberga – 2013, „Borys Godunow” M. Musorgskiego – 2016).Działalność Teatru Wielkiego zyskała uznanie w oczach międzynarodowej krytyki muzycznej i teatralnej, m. in. Karyl Charna Lynn, amerykańska krytyczka operowa pisząca dla Classical Music Magazine, docenia Teatr Wielki w Poznaniu za nowatorstwo i odwagę w doborze repertuaru i zalicza do najważniejszych scen operowych obok: The Royal Opera House, Teatro alla Scala, Metropolitan Opera House. Dyrektor Teatru – Renata Borowska-Juszczyńska jest członkiem Zarządu prestiżowego Stowarzyszenia Opera Europa, zrzeszającego ponad 170 domów operowych Europy. Teatr realizuje spektakle w koprodukcji z La Monnaie / de Munt, Welsh National Opera, Opera North. W roku 2019, który będzie rokiem moniuszkowskim, planujemy prezentację jednej z najbardziej znanych polskich oper „Halki” Stanisława Moniuszki w Niemczech, w związku z obchodami jego dwusetnej rocznicy urodzin, a także w nawiązaniu do programu „Niepodległa”.„Halka” ma zostać zaprezentowana w wersji koncertowej, z obsadą złożoną z najwybitniejszych polskich solistów. Prezentacja planowana jest w Berlinie oraz w innych ważnych ośrodkach, m.in. w miastach partnerskich Poznania takich jak Hanower, Poczdam czy Wiesbaden.

Więcej informacji: www.opera.poznan.pl

FB

 *Nagrody w formie biletu będą do odebrania w kasie biletowej Teatru Wielkiego od dnia 25.02.2018 r. Pozostałe nagrody będą dostarczane w terminie 14 dni od zakończenia projektu.

*O terminie kolacji z realizatorami poinformujemy po zakończeniu projektu.

 

Regulamin komentowania

Wybierz nagrodę

5000 zł

Pakiet 5

Wybierz tę nagrodę

podwójne zaproszenia na premierę (loża)

poczęstunek w przerwach spektaklu

zaproszenie na bankiet popremierowy

program z autografami realizatorów

kolacja z realizatorami spektaklu

zestaw gadżetów #kochamwagnera

wpis na listę Fundatorów na stronie internetowej Teatru
(W przypadku wyrażenia woli umieszczenia Pani/Pana nazwiska w gronie Fundatorów Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu na stronie internetowej Teatru, uprzejmie prosimy o kontakt na adres jraducha@opera.poznan.pl w celu podpisania oświadczenia, wyrażającego taką zgodę)

*Nagrody w formie biletu będą do odebrania w kasie biletowej Teatru Wielkiego od dnia 25.02.2018 r. Pozostałe nagrody będą dostarczane w terminie 14 dni od zakończenia projektu.

*O terminie kolacji z realizatorami poinformujemy po zakończeniu projektu.

Limit: 6 / 6 dostępnych

7000 zł

Pakiet 6

Wybierz tę nagrodę

podwójne zaproszenia na premierę (loża środkowa)

poczęstunek w przerwach

zaproszenie na bankiet popremierowy

program z autografami realizatorów

kolacja z realizatorami spektaklu

rysunek Matthiasa Engelmanna – oryginalny projekt kostiumu do spektaklu

zestaw gadżetów #kochamwagnera

wpis na listę Fundatorów na stronie internetowej Teatru
(W przypadku wyrażenia woli umieszczenia Pani/Pana nazwiska w gronie Fundatorów Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu na stronie internetowej Teatru, uprzejmie prosimy o kontakt na adres jraducha@opera.poznan.pl w celu podpisania oświadczenia, wyrażającego taką zgodę)

*Nagrody w formie biletu będą do odebrania w kasie biletowej Teatru Wielkiego od dnia 25.02.2018 r. Pozostałe nagrody będą dostarczane w terminie 14 dni od zakończenia projektu.

*O terminie kolacji z realizatorami poinformujemy po zakończeniu projektu.

Limit: 2 / 2 dostępnych