Kup Pan Piksel

Projekt
zakończony
2335
/ 2700000 zł
11
wspierających
 
Typ projektu:

kup%20pan%20piksel.jpg

Czy jest coś o czym chciałbyś powiedzieć całemu światu? Może chciałbyś poinformować jak największą liczbę osób o Twojej firmie, oferowanych przez nią produktach lub po prostu o Twoim osobistym sukcesie. Teraz masz okazję zrobić to za pośrednictwem największego telebimu reklamowego w Polsce.

Inspiracja

Inspiracją dla projektu, który chcemy z Twoją pomocą zrealizować, jest strona internetowa www.milliondollarhomepage.com stworzona w 2005 roku przez brytyjskiego studenta Alex’a Tew. Postanowił on sfinansować swoją edukację, wystawiając na sprzedaż powierzchnię wielkości miliona pikseli, w cenie jednego dolara za piksel. Każdy nabywca mógł kupić dowolny fragment tej powierzchni, by umieścić na nim stworzoną przez siebie statyczną grafikę, oraz odnośnik do swojej strony internetowej. Dzięki globalnemu zainteresowaniu mediów, wszystkie piksele znalazły w niedługim czasie nabywców i twórca strony stał się bogatszy o milion dolarów.

thumb___milionnnn_adaptiveResize_600_600

[źródło: www.milliondollarhomepage.com]

Pomysł

Celem naszego projektu nie jest, oczywiście, skopiowanie tego pomysłu. Postanowiliśmy pójść o kilka kroków dalej niż twórca wspomnianej strony. Zamierzamy zaoferować naszym klientom zakup wirtualnej powierzchni, na której  będą mogli umieszczać dowolne animowane treści. Te same treści zamierzamy wyświetlać również na największym telebimie reklamowym w Polsce, który zostanie specjalnie w tym celu postawiony w centrum miasta, które wybiorą w głosowaniu nasi klienci.

Telebim

Obecnie największy w Polsce telebim przeznaczony wyłącznie do celów reklamowych ma powierzchnię niewiele ponad 100 metrów kwadratowych. Planujemy w ramach naszego projektu postawić telebim o powierzchni przekraczającej 120 metrów kwadratowych, z których co najmniej 100 metrów kwadratowych zostanie przeznaczonych na wyświetlanie treści zamieszczonych przez naszych klientów. Na pozostałej jego części będzie, między innymi, wyświetlany adres strony internetowej na której będzie można znaleźć te same treści, które znajdą się na telebimie. Powierzchnia na stronie będzie również pełniła funkcję odnośnika, po kliknięciu na który, użytkownik będzie przekierowywany pod adres wskazany przez właściciela danego fragmentu.

Telebim zostanie umieszczony w centrum wybranego przez naszych klientów miasta. Wybór miasta odbędzie się poprzez głosowanie, za pośrednictwem aplikacji internetowej. Jeden zakupiony piksel powierzchni będzie odpowiadał jednemu głosowi.

Treści wstawione przez naszych klientów będą wyświetlane na telebimie 24 godziny na dobę, od 1 marca 2015 do 29 lutego 2016. W razie jakichkolwiek opóźnień, bądź przerw w emisji, czas ten zostanie stosownie zrekompensowany.

Powierzchnia

W ramach projektu wystawiamy na sprzedaż powierzchnię miliona pikseli. Każdy piksel odpowiada co najmniej jednemu centymetrowi kwadratowemu telebimu. Piksele są sprzedawane w pakietach, wskazanych po prawej stronie niniejszej prezentacji.

Po zakończeniu okresu prezentacji projektu, zostanie stworzona aplikacja, przy pomocy której nasi klienci będą mogli rezerwować powierzchnię pod swoje treści. Kolejność rezerwacji będzie wynikała z wielkości pakietów – w pierwszej kolejności będą rezerwowane fragmenty powierzchni o wymiarach 100x100 pikseli, następnie mniejsze pakiety, a na końcu pojedyncze piksele. Pozwoli to uniknąć sytuacji w których rezerwacja fragmentu będzie niemożliwa, ze względu na brak potrzebnego miejsca.

Na zarezerwowanej powierzchni będzie można umieszczać obrazy (formaty jpg, png, bmp itp.) oraz animacje w formacie gif. Długość animacji nie będzie mogła przekraczać jednej minuty.

Zamieszczone treści będą wyświetlane na telebimie przez rok oraz na stronie internetowej przez co najmniej 10 lat.

Crowdfunding

Realizacja przedsięwzięcia o takiej skali będzie możliwa dzięki zastosowaniu crowdfundingu. Czym jest crowdfunding? Gdy jakaś osoba lub zespół chce zrealizować ambitny projekt, może zaprezentować go na wyspecjalizowanej stronie internetowej, zwanej portalem crowdfundingowym. W prezentacji projektu zostaje przedstawiony jego cel, a także kwota niezbędna do jego realizacji oraz czas w którym pomysłodawca planuję tę kwotę uzyskać.  Za pośrednictwem portalu crowdfundigowego i szeroko pojętych mediów społecznościowych, autor projektu dociera do szerokiej rzeszy odbiorców, prezentując im swój pomysł. Odbiorcy zainteresowani realizacją projektu mogą udzielać mu wsparcia, wpłacając, zazwyczaj niewielkie, kwoty, w zamian za które mają otrzymać nagrody stosowne, do wielkości poszczególnych wpłat. Zazwyczaj są to produkty lub usługi wynikające z realizacji projektu. W przypadku gdy wpłacone przez fundatorów pieniądze pozwolą na osiągnięcie celu finansowego założonego przez autora projektu w czasie jego prezentacji, są one mu przekazywane i jest on tym samym zobowiązany do realizacji zaprezentowanego przedsięwzięcia i dostarczenia nagród osobom, które udzieliły mu wsparcia. W przypadku gdy czas prezentacji projektu upłynie zanim cel finansowy zostanie osiągnięty, pieniądze są zwracane wpłacającym, po potrąceniu niewielkiej prowizji operatora płatności i projekt nie jest realizowany. Rozwiązanie to zabezpiecza osoby wspierające projekt przed sytuacją w której jest on realizowany przy ilości środków niewystarczającej do jego ukończenia i dostarczenia obiecanych wcześniej nagród.

Naszym pomysłem jest stworzenie największego w Polsce telebimu, na którym będą wyświetlane treści stworzone przez setki różnych osób, na powierzchni przez nie wykupionej. Nasz projekt prezentujemy Tobie za pośrednictwem portalu crowdfundingowego OdpalProjekt. Zamierzamy pozyskać 2 700 000 zł.  do końca grudnia tego roku. Mamy nadzieję, że uda nam się dotrzeć z naszym pomysłem do jak największej liczby ludzi potencjalnie zainteresowanych naszym pomysłem, którzy będą chcieli wpłacić pieniądze na jego realizację i w zamian otrzymać część powierzchni naszego telebimu, na której będą mogli umieścić treści, które będą wyświetlane przez 12 miesięcy od 1 marca 2015 do 29 lutego 2016. Jeśli do końca grudnia uda nam się zgromadzić potrzebną nam sumę to przeznaczymy zebrane środki na stworzenie strony internetowej wraz z aplikacją do umieszczania treści na jej powierzchni oraz postawienie telebimu, na którym będą one wyświetlane. Jeśli jednak nie uda nam się zgromadzić wystarczającej kwoty do końca tego roku, to pieniądze zostaną zwrócone wpłacającym, na zasadach przewidzianych regulaminem portalu OdpalProjekt.

Budżet projektu

Zapewne zauważyłeś, że założony przez nas cel finansowy 2,7 miliona złotych jest dość wysoki. Wynika on jednak z wydatków, niezbędnych do poniesienia w toku realizacji projektu. Najważniejsze z nich to:

·         Zakup i postawienie telebimu: 900 tys. zł.

·         Wynajem powierzchni pod telebim: 500 tys. zł.

·         Zużycie energii elektrycznej: 400 tys. zł.

·         Stworzenie strony internetowej i aplikacji: 30 tys. zł.

Pozostałe wydatki obejmują: podatki i opłaty, ubezpieczenie telebimu, prowizje oraz koszty administracyjne. Wszystkie wartości zostały oszacowane z zachowaniem dużego marginesu ostrożności, by mieć pewność, że świadczenie usługi nie zostanie przerwane z powodu braku środków finansowych.

Ewentualny zysk z realizacji przedsięwzięcia zostanie przeznaczony na rozwój naszego przedsiębiorstwa i realizację kolejnych projektów.

Harmonogram projektu

thumb___tabela_adaptiveResize_600_600.pn

Nasz zespół

thumb_image004_adaptiveResize_600_600.jp

Piotr Buras

Prezes zarządu Innoseek sp. z o. o., pomysłodawca projektu Kup Pan Piksel. Ekonomista, absolwent Uniwersytetu Gdańskiego. Odpowiada za marketing i finanse projektu. Zainteresowania: finanse przedsiębiorstw, crowdfunding, strzelectwo.
thumb__image006_adaptiveResize_600_600.j

Bartłomiej Kostrzewa

Wiceprezes zarządu Innoseek sp. z o. o., kierownik projektu Kup Pan Piksel. Ekonomista, absolwent Uniwersytetu Gdańskiego oraz student inżynierii materiałowej na Politechnice Gdańskiej. Odpowiada za stronę techniczno-organizacyjną projektu i kontakt z kontrahentami. Zainteresowania: astrofizyka, polityka, motoryzacja.
thumb_image008_adaptiveResize_600_600.jp

Jakub Wierzbowski

Członek zarządu Innoseek sp. z o. o. Informatyk, absolwent Politechniki Gdańskiej. Odpowiada za stronę informatyczną projektu. Zainteresowania: programowanie systemów informatycznych, technologie geoinformatyczne i mobilne, historia drugiej wojny światowej, najnowsza historia Polski.

Pytania?

Jeśli masz jakieś pytania odnośnie naszego projektu, to możesz przesyłać je pod adres: [email protected] lub zamieścić w komentarzu pod tą prezentacją. Postaramy się na nie odpowiedzieć najszybciej jak będziemy mogli. Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na pytania, które były nam najczęściej zadawane w toku dotychczasowych konsultacji na temat projektu.

Dlaczego postanowiliście zrealizować ten projekt?

Chcemy pokazać, że można w tym kraju stworzyć coś innowacyjnego, wyjątkowego i zauważalnego i co więcej, że każdy może w czymś takim osobiście uczestniczyć. Żyjemy w trudnych czasach, ale jednocześnie dających nam możliwości, jakich nikt przed nami nie miał. W erze internetu i mediów społecznościowych, każdy kto ma do przekazania jakieś wartościowe treści, ma szanse dotrzeć z nimi do tysięcy osób. Nasz projekt ma być pewnego rodzaju manifestacją tych zjawisk. Hołdem złożonym możliwościom, które stoją przed każdym z nas.

Jakiego rodzaju treści będzie można umieszczać na wykupionej powierzchni?

Na wykupionej w ramach naszego projektu powierzchni będzie można umieszczać wszelkiego rodzaju grafiki lub animacje. Może to być np. logo Twojego przedsiębiorstwa, spot reklamowy lub jakiś osobisty komunikat dla reszty świata. Liczymy tutaj na Waszą kreatywność. Oczywiście nie będzie można umieszczać treści niezgodnych z prawem lub naruszających dobre obyczaje.

Stać mnie na wykupienie tylko niewielkiego fragmentu powierzchni. Czy da się cokolwiek za jego pośrednictwem przekazać? Czy moje treści zostaną zauważone?

Planując realizację naszego projektu postanowiliśmy, że chcemy by nawet najmniejsze części powierzchni miały szansę zostać zauważone. Z tego względu wybraliśmy taki rozmiar telebimu by pojedynczy piksel miał wielkość minimum jednego centymetra kwadratowego, a tym samym by poszczególne animacje były dostrzegalne nawet z dużej odległości. Oczywiście przekazanie złożonych treści przy pomocy ograniczonej powierzchni nie jest łatwym zadaniem, jednak jesteśmy przekonani, że brak środków może być skutecznie zrekompensowany kreatywnością. Poniżej zamieszczamy przykładowe sposoby wykorzystania fragmentów złożonych z niewielkiej ilości pikseli.

Napis wyświetlany na obszarze 10x10 pikseli:

image009.gif

Animacje na obszarze 30x10 pikseli:

 image010.gif image011.gif

Nasz logotyp wyświetlany na obszarze 60x20 pikseli:

image012.gif

Animacja na obszarze 30x30 pikseli:

image013.gif

Animacja na obszarze 50x50 pikseli:

image014.gif

Animacja na obszarze 100x50 pikseli:

image015.gif

Animacja na obszarze 100x100 pikseli:

image016.gif 

Czy będzie można zmieniać wyświetlane treści?

Oczywiście. Będzie istniała możliwość nieodpłatnej zmiany treści wyświetlanych na stronie i na telebimie, jednak nie częściej niż raz w miesiącu. Częstsza zmiana będzie możliwa za dodatkową opłatą.

Czy telebim, który planujecie postawić, będzie największym takim obiektem w Polsce?

Telebimy mają obecnie wiele zastosowań. Największe służą zazwyczaj do wyświetlania rozgrywek sportowych. Przykładem takiego telebimu jest ekran pokrywający elewację Kraków Areny, o łącznej powierzchni ponad 5 tys. metrów kwadratowych. Nasz telebim będzie mniejszy, jednak w przeciwieństwie do telebimów na obiektach sportowych, będzie służył wyłącznie wyświetlaniu treści reklamowych. Inne tego typu telebimy rzadko przekraczają powierzchnię 100 metrów kwadratowych. Zgodnie z naszą aktualną wiedzą, telebim przez nas postawiony, będzie największym takim ekranem w Polsce.

Co planujecie zrobić z telebimem po zakończeniu okresu wyświetlania treści?

Mamy już kilka pomysłów, ale nie chcemy w tej chwili ich ujawniać. Zdradzimy tylko, że istnieją jeszcze inne sposoby wykorzystania takiego obiektu, w których możemy być pionierami.

Jaką mamy gwarancję na to, że projekt zostanie zrealizowany?

Do realizacji projektu zobowiązuje nas umowa, zawierana z każdym wspierającym, w momencie wpłacenia przez niego pieniędzy. Gdy uda nam się osiągnąć cel finansowy w wysokości 2,7 mln. zł. naszym obowiązkiem stanie się takie wydatkowanie tych środków, by zrealizować obiecane świadczenia.

Jakie ponoszę ryzyko wpłacając pieniądze na wasz projekt?

Właściwie jedynym istotnym ryzykiem jest to, że możemy nie uzbierać do końca grudnia kwoty niezbędnej do realizacji projektu. W takiej sytuacji pieniądze zostaną zwrócone wpłacającym, po potrąceniu prowizji operatora płatności. Prowizja ta stanowi całkowitą kwotę, którą wpłacający faktycznie ryzykują decydując się na wsparcie naszego projektu.

Znajdź nasz projekt na Facebooku

Jeśli chcesz na bieżąco śledzić informacje dotyczące projektu zapraszamy Cię do polubienia naszego profilu na Facebooku.

Regulamin komentowania