Zanim to singiel z najnowszej płyty Signal to Noise Ratio, Work in Progress (2016). Utwór Zanim już w postaci z płyty długogrającej był zainspirowany muzyką indonezyjską. Na singiel został nagrany w nowej wersji, z towarzyszeniem gamelanu – tradycyjnego zestawu instrumentów z Jawy Środkowej – wraz z Warszawską Grupą Gamelanową. W singlowej wersji Zanim gościnnie zagrał też flecista Paweł Beltey (zespół Marii Pomianowskiej, The White Kites). Na stronie B znajdzie się całkiem nowy utwór, zatytułowany Ziemia nas pęta – również nagrany z gamelanem.
Do Zanim powstaje teledysk. Diah Anggraini-Martin zatańczyła w nim na podstawie przygotowanej specjalnie na tę okazję choreografii opartej na tradycyjnych tańcach indonezyjskich. Teledysk wykonany będzie techniką animacji poklatkowej przez Marię Białotę.
Nagrania są gotowe, zmiksowane i zmasterowane. Chcemy wydać je na siedmiocalowym winylu, na co – dla najmniejszego nakładu (100 sztuk) – potrzebujemy 4000zł. Jeśli zbierzemy więcej, zwiększymy nakład do 300 a może nawet 500 sztuk, a w dalszej kolejności zainwestujemy więcej w nośnik (cięższy i/lub kolorowy) i oprawę graficzną.
Wszystkie ceny zawierają koszt wysyłki listem poleconym na terenie Polski. Chciał(a)byś odebrać nagrodę osobiście? Dorzucimy małą niespodziankę. Termin wysyłki zależy od terminu realizacji tłoczenia płyt.
Signal
to Noise Ratio poruszają się gdzieś pomiędzy. Pociąga ich w równym stopniu
gęsta harmonia i zagmatwany kontrapunkt, co trans, improwizacja,
niejednoznaczność i brud. Budują swoje przestrzenie z bogatej brzmieniowo
gitary, szorstkich analogowych klawiszy i melodycznie traktowanej perkusji. Ich
ostatnie wydawnictwo to płyta Work in
Progress z 2016 roku.
Posłuchaj Work in Progress w serwisie Bandcamp.
Ciągle
reinterpretują swoją twórczość, improwizują i pozostawiają niedomówienia. Na
każdym koncercie ich kompozycje przybierają nowe kształty.
Lubią interakcje. Remiksowali utwory ambientowej Calmy i jazzmetalowego Shining, a aktualnie pracują nad remiksem utworu Wojciecha Błażejczyka, współczesnego kompozytora młodego pokolenia. Ilustrowali wystawy sztuki współczesnej i projekcje filmu niemego Furman Śmierci. Byli najdziwniejszym zespołem w finale konkursu interpretacji piosenek Marka Grechuty. Na zeszłorocznej składance The Active Listener ukazał się ich cover Magician Amazing Friendly Apple – zapomnianej perełki brytyjskiej psychodelii końca lat 60.
Posłuchaj nagrodzonego w konkursie remiksu Fisheye Shining w serwisie Soundcloud.
Signal to Noise Ratio to:
Przemysław Piłaciński – gitara, śpiew, programowanie i live electronics
Maria Białota – analogowe syntezatory i organy, rhodes basowy
Adam „Izaak” Wasążnik – perkusja, saksofon altowy
snr.rockmetal.pl, facebook.com/snrband, signaltonoiseratio.bandcamp.com
Warsaw Gamelan Group jest
jedynym w Polsce zespołem prezentującym tradycyjną muzykę indonezyjską z Jawy
Środkowej. Muzyka gamelanu (tradycyjnej orkiestry jawajskiej) towarzyszy
Indonezyjczykom w każdej niemal dziedzinie życia. Instrumenty, na których gra
WGG zostały sprowadzone przez Ambasadę Republiki Indonezji, a część muzyków z
grupy doskonaliła swój warsztat także studiując na wydziałach tradycyjnej
muzyki gamelanowej na Jawie. Warsaw Gamelan Group ma w swym repertuarze zarówno
uroczyste utwory wykonywane od wielu lat na dworach, w teatrach i podczas
różnego rodzaju uroczystości, jak i współczesne kompozycje pisane na ten skład
instrumentów.
gamelan.art.pl, facebook.com/warsawgamelan