Panie Maćku, ale to w zasadzie książka o życiu! Jej lektura sprawiła mi wielką przyjemność.
Im dłużej ją pisałem, tym bardziej nabierałem świadomości, że to książka ważna społecznie. Dlaczego? Ze względu na to, że krzewi dwie istotne społecznie postawy: wdzięczności i troski o innych. Dlatego uważam, że wiele pożytku z jej lektury może wynieść w zasadzie każdy.
Jednak jestem świadom, że sięgną po nią przedstawiciele trzech różnych grup odbiorców:
Jeśli nie jesteś przedstawicielem którejś z tych grup... nie przejmuj się. I tak możesz pomóc w wydaniu książki wybierając dla siebie odpowiedni pakiet :-) Zanim jednak to zrobisz, poczytaj trochę więcej o książce i o samym networkingu.
Networking uprawiasz intuicyjnie od urodzenia, jednak dopiero wtedy, gdy nazwiesz to zjawisko, zamkniesz w pewne ramy, obudujesz instytucjonalnie... dostrzeżesz, po pierwsze - własne braki; po drugie - zrozumiesz, że to samo można robić lepiej, a wiedza na ten temat jest stosunkowo łatwo dostępna.
No dobrze, na czym więc ów networking polega? Na
potrzeby Towarzystw Biznesowych stworzyłem pewną definicję,
która wprawdzie nie
obrazuje całości zjawiska, ale kładzie nacisk na dwa jego kluczowe elementy. Networking moim zdaniem to rzetelne służenie i profesjonalne proszenie o pomoc. Proste, prawda?
Okazuje się jednak, że ludzie w znacznej większości przypadków zupełnie nie wiedzą jak z networkingu korzystać na co dzień, a już na pewno nie potrafią wykorzystywać tego narzędzia do rozwoju własnego biznesu. Jeszcze inni przyjmują, że to metoda tylko i wyłącznie dla agentów ubezpieczeniowych, adwokatów, albo fanatyków MLM. Nic z tych rzeczy.
Maciej Gnyszka
wizjoner, który głowę nosi w chmurach, ale stopy stawia na ziemi. Lubi łączyć rzeczy, które wydają się nie do połączenia, stąd od kilku lat określa się mianem nałogowego poszukiwacza synergii.
Założyciel Towarzystw Biznesowych i pierwszej polskiej agencji fundraisingowej Gnyszka Fundraising Advisors. Dla organizacji pozarządowych zebrał już ponad 7 222 103 zł od prywatnych Darczyńców, a w ramach Towarzystw spotkał ze sobą i zachęcił do współpracy setki osób, co zaowocowało setkami udanych interesów na kwotę grubo ponad kilkudziesięciu milionów złotych.
Oba przedsięwzięcia dynamicznie i oddolnie tworzą relację między ludźmi i zaufanie, bez których o społeczeństwie obywatelskim można tylko marzyć. Współwłaściciel Pracowni Synergii – prawdopodobnie jedynej polskiej agencji 360, która sprzedaje św. Spokój.
Więcej informacji: www.MaciejGnyszka.pl
Dobrze zrobisz, jeśli zajrzysz do spisu treści:
Podziękowania .....................................................................7
Wstęp ..................................................................................... 9
Rozdział 1. Krótka historia networkingu w Polsce ........................11
Rozdział 2. Na czym polega networking i dlaczego mało kto o tym wie .......................................15
2.1. Definicja .....................................................................16
2.2. Ważna jest kolejność! ................................................18
2.3. Rzetelne służenie .......................................................19
2.4. Profesjonalne proszenie o pomoc ............................20
Rozdział 3. Dlaczego networking czasem działa? ....................... 23
3.1. Trzy pouczające historie ...........................................23
3.2. Dwa teoretyczne filary networkingu .......................29
3.3. Pięć koniecznych warunków, by podróżować między chmurami społecznymi .....34
Rozdział 4. Dlaczego networking z reguły nie działa? ................ 55
4.1. Jak nie działa, jak działa? ...........................................56
4.2. Stres ............................................................................57
4.3. Brak finalizacji kontraktów ......................................58
4.4. Delikatne komunikowanie potrzeb ..........................59
4.5. Czy rozdawanie wizytówek przynosi korzyści? .....61
4.6. Nie mam czasu ..........................................................62
4.7. Słaba autoprezentacja ................................................65
4.8. Nieufność ..................................................................66
4.9. Kolesiostwo ...............................................................67
4.10. Nierówność partnerów i onieśmielenie ..................69
4.11. Rzetelność ................................................................71
4.12. Bałagan w kontaktach .............................................74
4.13. Zbyt duża liczba kontaktów wirtualnych versus liczba rzeczywistych znajomości ................75
4.14. Niezgłaszanie się z prośbą o pomoc .......................76
4.15. Nieposzerzanie sieci kontaktów w ramach networkingu ............................................78
4.16. Traktowanie networkingu jako dodatku, a nie jako jednego z narzędzi pracy ........................79
4.17. Nietrafione rekomendacje a intuicja ......................80
4.18. Pokemonizm ............................................................81
4.19. Introwersja ...............................................................82
4.20. Zmyślone prośby .....................................................84
4.21. Nie stać mnie na networking ..................................86
4.22. Zakończenie rozmowy ............................................88
4.23. Nadmiar materiału ...................................................89
4.24. Wampiryzm .............................................................90
4.25. Podtrzymanie relacji ...............................................91
4.26. Pora na networking .................................................93
4.27. Wiedza ......................................................................95
4.28. Fałszywe przekonania .............................................96
4.29. Wykluczenie ............................................................97
4.30. Lojalni klienci ..........................................................98
4.31. Brak oferty networkingowej ...................................99
Rozdział 5. Tydzień Hardkorowego Networkera — system ........101
5.1. Założenia ..................................................................101
5.2. Centrum tygodnia ...................................................102
5.3. Początek tygodnia ...................................................102
5.4. Dalsza część tygodnia .............................................103
5.5. Przygotowanie do spotkania networkingowego ..... 109
5.6. Spotkanie networkingowe ......................................110
Rozdział 6. Przegląd różnych ofert networkingowych i ich charakterystyka ......................................................113
6.1. BNI, TB czy inne? ...................................................113
6.2. Regionalne Izby Przemysłowo-Handlowe ............116
6.3. Międzynarodowe Izby Handlowe ..........................116
Rozdział 7. Jak przetrwać event — najlepsze strategie .............119
7.1. Wspólny problem — stres ......................................119
7.2. Kto przychodzi na eventy? .....................................120
7.3. Strategia wygrywająca .............................................132
Rozdział 8. Networkować można wszędzie .................................. 133
8.1. Różne sytuacje networkingowe ..............................133
8.2. Strategia wygrywająca w przypadku sytuacji niespecyficznych ........................................134
Rozdział 9. Kultywowanie relacji ......................................................137
9.1. Po co kultywować relacje? ......................................137
9.2. Zaplanowana spontaniczność? ...............................138
9.3. Parę dobrych sposobów na kultywowanie relacji ... 140
Rozdział 10. Dobre nawyki networkera ............................................ 145
10.1. Jak mogę Ci pomóc? .............................................145
10.2. Naucz mnie sprzedawać swój biznes! ..................146
10.3. Kto jest kontrahentem Twojego kontrahenta? ...146
Rozdział 11. Trzy etapy zaawansowania .......................................... 149
11.1. Etap I: reaktywny ..................................................149
11.2. Etap II: proaktywny ..............................................150
11.3. Etap III: synergiczny ............................................150
Rozdział 12. Dalsze pytania dotyczące networkingu, które inni zadali za Ciebie (Q&A) .................................151
Rozdział 13. Co dalej? ........................................................................... 165
Dodatek A Scenariusze rozmów .................................................... 167
A.1. Prośba o rekomendację 167
A.2. Podziękowanie za rekomendację 168
A.3. Follow-up 169
A.4. Wyrażenie niezadowolenia 170
A.5. Odmowa wydania rekomendacji 172
Dodatek B Test oceniający skłonności networkingowe ...........175