Dlaczego networking nie działa?

Projekt
zakończony
2440
/ 15000 zł
37
wspierających
 

DLACZEGO NETWORKING NIE DZIAŁA

i dlaczego w Twoim przypadku zadziała?


Cześć! Nazywam się Maciej Gnyszka i właśnie wydaję swoją nową książkę. Nosi ona przewrotny tytuł i dotyczy networkingu. Podobnie jak poprzednie swoje książki, tak i tę planuję sfinansować dzięki zaangażowaniu tych, którzy chcą ją przeczytać. Ta książka jest w zasadzie odpowiednia dla każdego. Nie wierzysz? Pani Korektorka z Helionu po lekturze stwierdziła:

Panie Maćku, ale to w zasadzie książka o życiu! Jej lektura sprawiła mi wielką przyjemność.

Im dłużej ją pisałem, tym bardziej nabierałem świadomości, że to książka ważna społecznie. Dlaczego? Ze względu na to, że krzewi dwie istotne społecznie postawy: wdzięczności i troski o innych. Dlatego uważam, że wiele pożytku z jej lektury może wynieść w zasadzie każdy.

Jednak jestem świadom, że sięgną po nią przedstawiciele trzech różnych grup odbiorców:

  • przedsiębiorcy i zarządzający,
  • freelancerzy,
  • działacze organizacji pozarządowych.
Bo zwykle przedstawiciele tych trzech grup wiedzą na czym networking może polegać i w czym się przydać w codziennej pracy. 

Jeśli nie jesteś przedstawicielem którejś z tych grup... nie przejmuj się. I tak możesz pomóc w wydaniu książki wybierając dla siebie odpowiedni pakiet :-) Zanim jednak to zrobisz, poczytaj trochę więcej o książce i o samym networkingu.


O co chodzi z tym całym networkingiem?


Networking uprawiasz intuicyjnie od urodzenia, jednak dopiero wtedy, gdy nazwiesz to zjawisko, zamkniesz w pewne ramy, obudujesz instytucjonalnie... dostrzeżesz, po pierwsze - własne braki; po drugie - zrozumiesz, że to samo można robić lepiej, a wiedza na ten temat jest stosunkowo łatwo dostępna.

thumb__DSC3432_resize_600_600.jpg

No dobrze, na czym więc ów networking polega? Na potrzeby Towarzystw Biznesowych stworzyłem pewną definicję, 
która wprawdzie nie obrazuje całości zjawiska, ale kładzie nacisk na dwa jego kluczowe elementy. Networking moim zdaniem to rzetelne służenie i profesjonalne proszenie o pomoc. Proste, prawda?

Okazuje się jednak, że ludzie w znacznej większości przypadków zupełnie nie wiedzą jak z networkingu korzystać na co dzień, a już na pewno nie potrafią wykorzystywać tego narzędzia do rozwoju własnego biznesu. Jeszcze inni przyjmują, że to metoda tylko i wyłącznie dla agentów ubezpieczeniowych, adwokatów, albo fanatyków MLM. Nic z tych rzeczy.


O mnie



thumb_FOTO%20(1)_resize_600_600.jpg

Maciej Gnyszka

wizjoner, który głowę nosi w chmurach, ale stopy stawia na ziemi. Lubi łączyć rzeczy, które wydają się nie do połączenia, stąd od kilku lat określa się mianem nałogowego poszukiwacza synergii.

Założyciel Towarzystw Biznesowych i pierwszej polskiej agencji fundraisingowej Gnyszka Fundraising Advisors. Dla organizacji pozarządowych zebrał już ponad 7 222 103 zł od prywatnych Darczyńców, a w ramach Towarzystw spotkał ze sobą i zachęcił do współpracy setki osób, co zaowocowało setkami udanych interesów na kwotę grubo ponad kilkudziesięciu milionów złotych.

Oba przedsięwzięcia dynamicznie i oddolnie tworzą relację między ludźmi i zaufanie, bez których o społeczeństwie obywatelskim można tylko marzyć. Współwłaściciel Pracowni Synergii – prawdopodobnie jedynej polskiej agencji 360, która sprzedaje św. Spokój.

Więcej informacji: www.MaciejGnyszka.pl


O książce


thumb_Ksi%C4%85%C5%BCka_resize_600_600.p

Chodzisz na spotkania networkingowe, ale nie widzisz w tym korzyści?
Nie wiesz jak networking może wpłynąć na Twój biznes?
A może chciałbyś po prostu więcej się dowiedzieć o tym całym networkingu?

Dobrze zrobisz, jeśli zajrzysz do spisu treści:

Podziękowania .....................................................................7

Wstęp ..................................................................................... 9

Rozdział 1. Krótka historia networkingu w Polsce ........................11

Rozdział 2. Na czym polega networking i dlaczego mało kto o tym wie .......................................15

2.1. Definicja .....................................................................16

2.2. Ważna jest kolejność! ................................................18

2.3. Rzetelne służenie .......................................................19

2.4. Profesjonalne proszenie o pomoc ............................20

Rozdział 3. Dlaczego networking czasem działa? ....................... 23

3.1. Trzy pouczające historie ...........................................23

3.2. Dwa teoretyczne filary networkingu .......................29

3.3. Pięć koniecznych warunków, by podróżować między chmurami społecznymi .....34

Rozdział 4. Dlaczego networking z reguły nie działa? ................ 55

4.1. Jak nie działa, jak działa? ...........................................56

4.2. Stres ............................................................................57

4.3. Brak finalizacji kontraktów ......................................58

4.4. Delikatne komunikowanie potrzeb ..........................59

4.5. Czy rozdawanie wizytówek przynosi korzyści? .....61

4.6. Nie mam czasu ..........................................................62

4.7. Słaba autoprezentacja ................................................65

4.8. Nieufność ..................................................................66

4.9. Kolesiostwo ...............................................................67

4.10. Nierówność partnerów i onieśmielenie ..................69

4.11. Rzetelność ................................................................71

4.12. Bałagan w kontaktach .............................................74

4.13. Zbyt duża liczba kontaktów wirtualnych versus liczba rzeczywistych znajomości ................75

4.14. Niezgłaszanie się z prośbą o pomoc .......................76

4.15. Nieposzerzanie sieci kontaktów w ramach networkingu ............................................78

4.16. Traktowanie networkingu jako dodatku, a nie jako jednego z narzędzi pracy ........................79

4.17. Nietrafione rekomendacje a intuicja ......................80

4.18. Pokemonizm ............................................................81

4.19. Introwersja ...............................................................82

4.20. Zmyślone prośby .....................................................84

4.21. Nie stać mnie na networking ..................................86

4.22. Zakończenie rozmowy ............................................88

4.23. Nadmiar materiału ...................................................89

4.24. Wampiryzm .............................................................90

4.25. Podtrzymanie relacji ...............................................91

4.26. Pora na networking .................................................93

4.27. Wiedza ......................................................................95

4.28. Fałszywe przekonania .............................................96

4.29. Wykluczenie ............................................................97

4.30. Lojalni klienci ..........................................................98

4.31. Brak oferty networkingowej ...................................99

Rozdział 5. Tydzień Hardkorowego Networkera — system ........101

5.1. Założenia ..................................................................101

5.2. Centrum tygodnia ...................................................102

5.3. Początek tygodnia ...................................................102

5.4. Dalsza część tygodnia .............................................103

5.5. Przygotowanie do spotkania networkingowego ..... 109

5.6. Spotkanie networkingowe ......................................110

Rozdział 6. Przegląd różnych ofert networkingowych i ich charakterystyka ......................................................113

6.1. BNI, TB czy inne? ...................................................113

6.2. Regionalne Izby Przemysłowo-Handlowe ............116

6.3. Międzynarodowe Izby Handlowe ..........................116

Rozdział 7. Jak przetrwać event — najlepsze strategie .............119

7.1. Wspólny problem — stres ......................................119

7.2. Kto przychodzi na eventy? .....................................120

7.3. Strategia wygrywająca .............................................132

Rozdział 8. Networkować można wszędzie .................................. 133

8.1. Różne sytuacje networkingowe ..............................133

8.2. Strategia wygrywająca w przypadku sytuacji niespecyficznych ........................................134

Rozdział 9. Kultywowanie relacji ......................................................137

9.1. Po co kultywować relacje? ......................................137

9.2. Zaplanowana spontaniczność? ...............................138

9.3. Parę dobrych sposobów na kultywowanie relacji ... 140

Rozdział 10. Dobre nawyki networkera ............................................ 145

10.1. Jak mogę Ci pomóc? .............................................145

10.2. Naucz mnie sprzedawać swój biznes! ..................146

10.3. Kto jest kontrahentem Twojego kontrahenta? ...146

Rozdział 11. Trzy etapy zaawansowania .......................................... 149

11.1. Etap I: reaktywny ..................................................149

11.2. Etap II: proaktywny ..............................................150

11.3. Etap III: synergiczny ............................................150

Rozdział 12. Dalsze pytania dotyczące networkingu, które inni zadali za Ciebie (Q&A) .................................151

Rozdział 13. Co dalej? ........................................................................... 165

Dodatek A Scenariusze rozmów .................................................... 167

A.1. Prośba o rekomendację 167

A.2. Podziękowanie za rekomendację 168

A.3. Follow-up 169

A.4. Wyrażenie niezadowolenia 170

A.5. Odmowa wydania rekomendacji 172

Dodatek B Test oceniający skłonności networkingowe ...........175



thumb_Zrzut%20ekranu%202017-03-01%2009.3

Ta książka odmieni Twoje postrzeganie networkingu!
Nie możesz przegapić takiej okazji!


Zamów swój egzemplarz książki z autografem i odbierz na konferencji Żyj w Obfitości, albo pocztą jako pierwszy!


Wydanie książki kosztuje mnie 12 000 zł, jednak wzorując się na Michale Szafrańskim, chciałbym dobrze zarobić na jej przedsprzedaży :-) Dlatego nie wahaj się wybrać swojego pakietu, gdy licznik przebije tę kwotę. 


Życzę udanej lektury i do zobaczenia!

thumb_podpisMG1_resize_600_600.png






Regulamin komentowania

Wybierz nagrodę