DŹWIĘKI Z KORZENIA - III EDYCJA FESTIWALU DIDGERIDOO

Projekt
zakończony
175
/ 3500 zł
5
wspierających
 

 DŹWIĘKI Z KORZENIA - III EDYCJA FESTIWALU DIDGERIDOO
PRZYSTANEK KORZENIOWA – KAZIMIERZ DOLNY
23 - 25 CZERWCA 2017


DŹWIĘKI Z KORZENIA pierwszy cykliczny FESTIWAL DIDGERIDOO w Polsce 23-25 czerwca 2017 Przystanek Korzeniowa, Kazimierz Dolny

Trzy wieczory i dwa dni wypełnione DIDGERIDOO, fantastyczne instrumenty, niesamowici wykonawcy, koncerty, warsztaty, spotkania a wszystko to w aurze kazimierskiego Wąwozu Korzeniowego.

To już trzecia edycja festiwalu, dwie pierwsze pokazały nam jak barwna i interesująca jest polska scena didgeridoo, pokazały nam także jak bardzo potrzebny jest doroczny festiwal, miejsce i czas gdzie mogą się spotkać muzycy, twórcy instrumentów i jego pasjonaci, spotkać się uczestniczyć w koncertach i warsztatach dzielić się doświadczeniami i wspólnie tworzyć scenę



Celem kampanii jest
- finansowe wsparcie III edycji Festiwalu DidGeridoo DŹWIĘKI Z KORZENIA
- Zbieramy środki na produkcję festiwalu, scenografię, realizację dźwięku,
- wydanie  płyty cd "Dźwięki z Korzenia vol.2" - drugiej już składanki będącej zapisem festiwalowych koncertów, chcemy aby taka składanka towarzyszyła każdej edycji

Od trzeciej edycji nasz festiwal otwiera się na świat, będziecie mogli oprócz czołówki polskiej sceny delektować się koncertami wspaniałych wykonawców z różnych stron świata. Po raz pierwszy w Polsce wystąpią:
Gauthier Aube (FR) i  Tiago Francisquinho (PT)



PIĄTEK 23 CZERWCA (18:00 - 22:00)
Scena Korzeniowa/MAIN STAGE
BALANDA DIDJERIDOO DUO
MACIEJ LUBAŚ
JAKUB PIELESZEK
EGONIA

SOBOTA 24 CZERWCA (18:00 - 22:00)
Scena Korzeniowa/MAIN STAGE
GAUTHIER AUBE (FR)
TIAGO FRANCISQUINHO (PT)
TRAVELLING DIDJERIDOO (PL)
LUKA HOŁUJ (PL)

WARSZTATY/WORKSHOPS
Scena Chill Out – Przystanek Korzeniowa
"Artykulacja i Techniki Głosowe" – Luka Hołuj (11:00 – 12:30)
 Gauthier Aube (13:00 – 14:30)
„Spacer Słuchowy w Wąwozie Korzeniowym”
– Anna Kędziorek (15:00 – 16:30)

NIEDZIELA 25 CZERWCA (18:00 - 22:00)
Scena Korzeniowa/MAIN STAGE
RADIO SAMSARA
(Libner/Cybulski/Wielądek)
DRON
DŹWIĘKI Z KORZENIA
(Festival jam band)

WARSZTATY/WORKSHOPS
Scena Chill Out – Przystanek Korzeniowa
Maciej Lubaś (11:00 – 12:30)
"Siła Dronu" – Ruff Libner (13:00 – 14:30)
Tiago Francisquinho (15:00 – 16:30)

thumb______dzk3%20postery_resize_600_600

Od piątku do niedzieli pod wodzą Jakuba Pieleszka (Pracownia Didgeridoo DijDrak)będziemy wspólnie budować Ogromne Festiwalowe Didgeridoo. Od przyszłej edycji Jego dźwięk będzie otwierał i kończył Festiwal



Taki festiwal to bardzo kompleksowe wydarzenie a środki na jego realizację potrzebne są na każdym etapie pracy nad nim, gaże dla muzyków, realizacja dźwięku, scenografia i szeroko pojęte działania logistyczne, mamy już przygotowane do wydania dwie płyty cd z poprzednich edycji Dźwięków z Korzenia Czekają na was  także festiwalowe koszulki


Impreza po raz kolejny odbywać się będzie bez zewnetrznego finansowania dlatego każda forma wsparcia naszej inicjatywy jest bezcenna. Crowdfunding jest chyba najlepszą metodą mogącą pomóc nam w realizacji celów. Liczymy także że dzięki tej akcji dołączycie do grona sympatyków Dźwięków z Korzenia które wartkim nurtem popłyną w świat 


WYKONAWCY:

GAUTHIER AUBE (FR)  
Gauthier Aube zaczął grać na didgeridoo w 2001. Jako samouk natychmiast rozwinął pasję do tego instrumentu. W szybkim tempie rozwinął się i wykształcił swój styl grania. Po wydaniu swojego pierwszego albumu w 2007 roku zatytułowanego Terre inconnue, przeprowadził się do Australii gdzie poznał Boba Druetta (producenta didgeridoo), który poradził mu by zajął się didgeridoo profesjonalnie.  
Od swego powrotu w 2008 był zapraszany na wszystkie festiwale didgeridoo w Europie. Ze wzgledu na jego sposób uczenia, analizę i precyzję, setki uczniów z Barcelony, Budapestu, Londynu i Moskwy zabiegają o jego lekcje. W 2011, by podzielić się swoimi technikami, napisał "metodę didgeridoo", a dwa lata później zaprojektował grę Wakatou, która pomaga graczom rozwijać nowe rytmy. Ostatnio został wydany jego drugi album Renaissance. Gauther Aube jest rozpoznawalny jako jeden z najbardziej wpływowych graczy ze swojego pokolenia. To on wykreował styl didgeridoo, który wszyscy teraz nazywają stylem francuskim! 



TIAGO FRANCISQUINHO (PT)
Urodziłem się wiosną 1986 w Tomar, małym miasteczku w Portugalii. Eksperymentuję i gram na różnych instrumentach, ale moją muzyczną działalność rozwinąłem wokół didgeridoo i perkusji. Kiedy miałem 20 lat przeniosłem się do Lizbony, gdzie zacząłem studiować na kierunku Dźwięk. Studia te były bardzo ważne w kontynuowaniu mojej muzycznej pracy w różnych przestrzeniach artystycznych. W 2008 roku odkryłem APD (Associação Portuguesa de Didgeridoo) oraz Rezydencję Didgeridoo w Portugalii, które na zawsze zmieniły sposób w jaki patrzę na didgeridoo i kulturę i sztukę aborygenów. Dzięki tym zasadom zdobywałem motywację i silną wolę do ulepszania moich technik grania. Z czasem spotkałem wspaniałych ludzi Didgeridoo z całego świata i lubię myśleć, że moje inspiracje płyną od nich wszystkich.




RADIO SAMSARA
 Kontemplacyjny trans grany na oryginalnych instrumentach z Australii, Afryki,Indii i Nepalu … Mantryczne vocale przenikające się z dźwiękami i obrazami rejestrowanymi w podróży, medytacyjna muzyka drogi z autorskimi tekstami ...
 
 Radio Samsara to w zasadzie kontynuacja powstałej w 2002 odnoszącej festiwalowe sukcesy grupy Nell' Ambientes. Jako Radio Samsara początkowo w duecie:  Rafał "Ruff" Libner - didjeridoo, drumle, teksty oraz podkłady audio/video ... i Gwidon Cybulski - ngoni, vocal, balafon, djembe, tabla, drumle, teksty, zaczęli występować w 2009r 
w lutym 2014 do zespołu dołączył Bart Pałyga - sarangi, elektryczny saz, śpiew gardłowy, drumle ... 
regularny skład zasila również: Sebastian Wielądek - flety, lira korbowa, drumle



DRON
 to grupa poszukująca wspólnego mianownika pomiędzy muzyką tradycyjną z bardzo odległych od siebie stron świata. Praktykujemy twórczość eksperymentalną, polegającą na zestawianiu obok siebie różnorodnych gatunków (dla przykładu: muzyki klezmerskiej, hinduskiej ragi czy aborygeńskich rytmów) oraz odległych brzmieniowo instrumentów tj.: sitar, didgeridoo, flet, santor kaszmirski czy skrzypce).




BALANDA DIDJERIDOO DUO 
Rafal "Ruff" Libner & Łukasz "Luka" Hołuj, jest jednym z pierwszych i z pewnością najdłużej działającym polskim zespołem opierającym swe brzmienie na australijskim didjeridoo. Formacja powstała w 1998 jako "Nell' Ambiente" w 2004 zmieniła nazwę na "Balanda" co w języku australijskich Yulungu oznacza po prostu białasa... w swojej muzyce duet stara się połączyć przestrzenne i rytmiczne style gry na didjeridoo aby poprzez interakcje i rezonans 2 instrumentów stworzyć nowe przestrzenie pomiędzy muzyką archaiczną i nowoczesną, etniczną i miejską. Powolne sferyczne drony przenikają się w ich muzyce z pulsującymi rytmami tworząc przestrzenne harmonie. Oprócz Balandy obaj występują również w kilku innych projektach i tak Lukę można kojarzyć z takimi formacjami jak Yerba Mater, Klangor i Syrbski Jeb, natomiast Ruffus związany jest z Nell' Ambientes, Radio Samsara solowo występuje jako Travelling Didjeridoo, gościnnie  z Gadającą Tykwą ... od 2008 roku obaj nawiązali współpracę z krakowskim "Narodowym Teatrem Starym" gdzie dzielą między siebie rolę muzyka didjeridoo w spektaklu Krystiana Lupy "Factory 2"... współpracowali również przy różnych projektach z grupą opowiadaczy "Studnia O" ...



TRAVELLING DIDJERIDOO 
Ruff Libnermuzyk, podróżnik i dźwiękowiec. Na didjeridoo gra od 1998 roku. Nagrywa i występuje z Radio Samsara, Nell' Ambientes, Balanda Didjeridoo Duo, współpracuje także z krakowskim "Teatrem Starym" – rola muzyka didjeridu w "Factory 2" Krystiana Lupy,  Storia Theurgica Dynamic Multimedia Project, Gadającą Tykwą, grupą opowiadaczy "Studnia O", podczas licznych pobytów w Nepalu koncertował i nagrywał z Shyam Nepali Group. Brał  udział w wielu krajowych i zagranicznych festiwalach. Solowo występuje jako "Travelling Didjeridoo", podczas koncertów często używa kręconych przez siebie, powstających podczas azjatyckich podróży filmów drogi...



LUKA HOŁUJ
 Na didgeridoo gra od 1995, zajmuje się również budowaniem instrumentów z drewna i kompozytów. Współtworzy jeden z pierwszych duetów didgeridoo w Polsce Balanda Didjeridoo duo. Od 2008 współpraca z „Teatrem Starym” w Krakowie w spektaklu „Factory 2” w reżyserii Krystiana Lupy. Brał udział w licznych Festiwalach międzynarodowych. Na swoim koncie ma udział w wielu projektach muzycznych „Syrbski Jeb” „Klangor” nagraniach płyty „Raga Praga” zespołu „Yerba Mater” nagraniach do muzyki Michała Lorenca do filmu D.Jabłońskiego „Wino Truskawkowe” udział w nagraniach do muzyki Krzesimira Dembskiego do filmu „Stara Baśń.  



JAKUB PIELESZEK
 Artysta malarz, muzyk i performer, zajmuje się eksperymentalnym badaniem dźwięków. Założyciel pracowni Dijdrak jednej z najdłużej funkcjonującej pracowni specjalizującej się budowaniu didgeridoo w Polsce. Od 2001 roku wykonuje i konstruuje didgeridoo wykorzystując do tego celu własne rozwiązania i różne technologie. Współtwórca projektu: Kookaburra duetu didgeridoo oraz projektu solowego „Tam, gdzie wybijają źródła”. Współpracował również z teatrami: Lustra Strona Druga, Teatr Snów, Pieśń Kozła.



MACIEJ LUBAŚ
 Lubaś zajmuje się grą oraz wyrobem didgeridoo od 2004 roku. Jest założycielem zespołu DRON, współpracuje z zespołem Tombas, brał też udział w projekcie Zinioni. W 2009 roku był organizatorem pierwszego festiwalu didgeridoo w Lublinie (Didgeridoo Festiwal). Trzykrotnie prowadził warsztaty didgeridoo na imprezach takich jak: Slot Art Festiwal (2006-2008), XIII Międzynarodowe Spotkania ze Sztuką Ludową  „Z wiejskiego podwórza”  w Czeremsze, Mikołajki Folkowe (2008) w Lublinie, IV Festiwal Rytmu i Ognia FROG w Gdyni (2009), Jarmark Jagielloński w Lublinie. Swoje umiejętności szlifował na warsztatach pod okiem czeskiego wirtuoza didgeridoo Ondreja Smeykala.



EGONIA
Anna Kędziorek,   wolna imrowizatorka, muzykę traktuje jako esencję, fotografka. Gra na shakuhachi japońskim flecie bambusowym związanym z tradycją mnichów Komuso oraz z jednym z ich legendarnych przedstwicieli - Ikku Sojun. Gra również na klarnecie bambusowym, duduku, elektrycznych organach, didgeridoo, używa też głosu (uczyła się u Mieczysława Litwińskiego). Założyła projekt Projekt Egonia.  Stworzyła autorski Spacer Słuchowy eksplorujący doświadczenia słuchowe oraz świadomość słuchową. Prezentowała swój performance Ma eksplorujący zarówno dźwięk jak i ciszę wplecioną w wizualizację  w  Sinfonii Varsovii. 



DŹWIĘKI Z KORZENIA - FESTIWAL DIDJERIDOO - ORGANIZACJA  I WSPÓŁPRACA

Klubojadalnia Przystanek Korzeniowa Korzeniowa
ul. Doły 43,Kazimierz Dolny,
tel. 502 722 432

Pracownia Didgeridoo Dijdrak
Jakub Pieleszek
tel.  504 332 303 


 
Stowarzyszenie Didjeridoo PL
Stowarzyszenie DIDJERIDOO.PL
Jest grupą pasjonatów didjeridoo - najstarszego dętego instrumentu na świecie. Zrzesza w swym gronie artystów, twórców instrumentów i jego pasjonatów z całej Polski
Kulminacją corocznych działań jest Festiwal Didjeridoo "Dźwięki z Korzenia" od 2015 roku odbywający się w Klubojadalni Przystanek Korzeniowa w Kazimierzu Dolnym.

thumb_balanda%20i%20przyjaciele_resize_6

FESTIWAL DIDJERIDOO DŹWIĘKI Z KORZENIA NA FB

thumb_korzeniowa_resize_600_600.jpg


 
DIDJERIDOO - DIDGERIDOO - DIDJERIDU
 
Sama nazwa instrumentu nie pochodzi od żadnego aborygeńskiego słowa, nie jest także onomatopeją, jak można by przypuszczać, ale pochodzi od irlandzkiego wyrażenia
„Dudaire Dubh”, znaczącego dosłownie „czarny trębacz”. Słowo to po raz pierwszy pojawiło się w druku w 1926 roku. Wśród Aborygenów północnej Australii istnieje wiele nazw tego instrumentu.



Najbardziej popularną z nich jest “yirdaki” wywodząca się z plemienia Yolngu. Inną popularną nazwą jest “mago”. Gwoli ścisłości yirdaki (yidaki) i mago różnią się nieco kształtem i brzmieniem, ale obydwa można potocznie nazwać didjeridoo, didgeridoo, didjeridu czy w skrócie: didj lub didge – przyjęło się wiele form pisowni.

thumb_1%20kopia_resize_600_600.jpg

Istnieje szereg mitów i opowieści o powstaniu didjeridoo, oto pochodząca z Terytorium Północnego historia Yidakiego:
 
Yidaki (mit z Północy)
Wojownik Yidaki wracał z polowania z kangurem przewieszonym przez ramię. Nagle ujrzał na ziemi wysuszoną i pustą gałąź. Podniósł ją i zobaczył, że w środku jest mnóstwo termitów. Aby je usunąć dmuchnął mocno i odkrył, że gałąź wytworzyła dziwny dźwięk. Spodobało mu się to. Yidaki zauważył również, że dmuchając przez nos i przez usta w sposób ciągły, mógł tworzyć rytmy i naśladować odgłosy zwierząt. Zabrał więc gałąź, aby pokazać ją swemu plemieniu. Nowy instrument wszystkim się spodobał. Zaczęli malować go kolorowymi glinkami, tańczyli corroboree w rytmie yidaki i uzdrawiali tym dźwiękiem ludzi Po śmierci wojownika jego duch udał się do tej gałęzi zwanej teraz Didjeridoo. Jeśli przyłożymy ucho do ustnika, usłyszymy Yidakiego grającego na didjeridoo.

thumb_1_resize_600_600.jpg

 Magia didjeridoo w dużej mierze, oprócz samego brzmienia, polega na mnogości sposobów gry i zastosowania, od czysto medytacyjno-relaksacyjnych pasaży po transowo-perkusyjne bardzo szybkie rytmy. Doskonale brzmi solowo, jak i w połączeniu z innymi, nieraz pochodzącymi z bardzo odległych stron świata, instrumentami.



 

Regulamin komentowania

Wybierz nagrodę