Kosmiczna Dziura - intermedialny spektakl dla dzieci

Projekt
zakończony
1380
/ 7500 zł
25
wspierających
 

Szczegółowy opis przedsięwzięcia:

Kosmiczna Dziura to spektakl przeznaczony dla dzieci od 5 do 9 roku życia, zwłaszcza niedowidzących i niewidomych. Główna idea spektaklu to umożliwienie dzieciom niedowidzącym i niewidomym sensorycznego poznania źródeł dźwięku, a także zapoznanie dzieci z kontrabasem oraz z ideą przetwarzania muzyki na żywo. W zadaniu tym weźmie udział para animatorek, które pomogą dzieciom odbyć muzyczną i kosmiczną podróż.

Spektakle odbywać się będą we Wrocławiu, w Centrum Technologii Audiowizualnej przy ulicy Wystawowej 1, od 3 do 6 listopada 2016 roku. Wstęp dla uczestników jest bezpłatny.

Przebieg:

Spektakl intermedialny ma formę podróży poprzez scenografię. Dzieci zostaną wprowadzone w obszar sceny przez parę animatorek, które zabiorą je w podróż po metaforycznym kosmosie, w formie labiryntu, gdzie kolejne przystanki będą wprowadzać nowe elementy dźwiękowe odczuwalne poprzez zmysł słuchu i dotyku. Celem podróży jest znalezienie kontrabasisty ukrytego do tego momentu spektaklu. Po odkryciu go dzieci będą miały okazję przyjrzeć się, dotknąć i posłuchać muzyki kontrabasu, a w kolejnej części samodzielnie wydobyć z niego kilka dźwięków.

Warstwa muzyczna:

Budowana będzie poprzez przetwarzanie wydobywanych na żywo dźwięków kontrabasu (live electronics) w oparciu o ideę, że kontrabas nie będzie początkowo widoczny dla młodych słuchaczy. Uczestnicy wezmą czynny udział w budowaniu sfery dźwiękowej spektaklu przy pomocy różnego rodzaju instrumentów perkusyjnych i zabaw z dźwiękami przetwarzanymi na żywo przez program komputerowy.

Warstwa wizualna:

Wizualizacje prezentowane będą na dwóch ekranach w przestrzeni scenografii i opierać się będą na przetwarzanych na żywo fragmentach zdjęć kosmosu m.in. z Teleskopu Hubble'a. Warstwa wizualna będzie formą mentalnego pomostu pomiędzy widzącymi a niewidomymi.

Scenografia:

Scenografia opiera się na minimalistycznej, ale technologicznie zróżnicowanej ścieżce sensorycznej związanej z żywiołami i doświadczeniem sensualnym, budowanym na zasadzie pewnej abstrakcji, ale w odniesieniu do fabuły. Przejście dziecka przez ścieżkę, w połączeniu z historią fabularną, obejmować będzie doznania wrażeniowe, takie jak: dotyk ciepła, zimna, strumień powietrza, wibracja, zmienna faktura czy substancja. Całość pozostanie w ciemności, lecz z wykorzystaniem wizualizacji i elementów świetlnych.


Kto to robi?

Projekt organizuje Fundacja Sound Factory. Jesteśmy organizacją pozarządową z Wrocławia, która zajmuje się tworzeniem projektów artystycznych. W naszych wydarzeniach używamy mediów interaktywnych i zapoznajemy odbiorców z muzyką przetwarzaną na żywo, czy sterowaną za pomocą programów komputerowych. Techniczne możliwości przetwarzana muzyki i dźwięku pozwolą nam stworzyć spektakl dla dzieci, które pozbawione są jednego z najważniejszych zmysłów w odbiorze sztuki teatralnej (wzroku), umożliwiając nam opowiedzenie im historii na temat dźwięku, kosmosu i instrumentów.


O realizatorach:

Sebastian Ładyżyński, kompozytor. Urodzony 28 sierpnia 1985 r. we Wrocławiu. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, Podyplomowych Studiów Muzyki Filmowej, Komputerowej i Twórczości Audiowizualnej w Akademii Muzycznej w Łodzi oraz w Szkole Filmowej w Łodzi, a także Studiów Mistrzowskich w King’s College w Londynie. W roku 2012 był stypendystą Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W roku 2014 otrzymał tytuł doktora sztuki z kompozycji we wrocławskiej Akademii Muzycznej.

Jest laureatem konkursów kompozytorskich i filmowych, a muzyka do form wizualnych skomponowana przez niego była prezentowana w kilkunastu krajach na czterech kontynentach (Polska, Niemcy, Austria, Wielka Brytania, Francja, Serbia, Rosja, Japonia, Gruzja, Brazylia, Australia).

Stworzył muzykę do spektakli teatralnych: Teatru Lalek we Wrocławiu, Teatru Maska w Rzeszowie, Zdrojowego Teatru w Jeleniej Górze-Cieplicach, Teatru Lalki i Aktora w Wałbrzychu, Teatru No Kakabus w Pradze, a także podczas studiów wielu spektakli Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej filia we Wrocławiu. Był aranżerem muzyki w filmie Waldemara Krzystka 80 milionów.

Oprócz kompozycji zrealizował kilkadziesiąt nagrań do sztuk teatralnych, filmu, a także muzyki użytkowej, kilkukrotnie uwieńczonych wydaniem w formie CD. Jest realizatorem dźwięku i partii komputera w formacji Sound Factory Orchestra.

Sebastian Ładyżyński jest twórcą spektaklu dla dzieci pt. W jakim morze jest humorze, które prezentowane jest cyklicznie, z wielkim powodzeniem, na scenie Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu.


Michał Dracz – scenograf. Współpracuje czynnie z Teatrami Lalkowymi na terenie kraju. Realizował spektakle m.in. we Wrocławskim Teatrze Lalek, w Zdrojowym Teatrze Animacji w Jeleniej Górze Cieplicach, Teatrze Miniatura w Gdańsku.


Bartłomiej Chojnacki – kontrabasista jazzowy zakorzeniony w klasycznym, akustycznym brzmieniu kontrabasu. Czerpiąc z tradycji mistrzów instrumentu przetwarza muzykę na swój własny, nowoczesny sposób. Student piątego roku studiów u prof. Jacka Niedzieli-Meiry, aktywny członek wielu wrocławskich projektów, m.in. Przemek Walczak Quartet, High Fly Quintet, Tomasz Wendt Quartet, Łukasz Bzowski Trio, z którymi odnosi sukcesy na festiwalach ogólnopolskich. Do największych z nich należą nagroda publiczności na Getxo Jazz Festival w Hiszpanii z zespołem Freeway Quintet i indywidualna nagroda specjalna na festiwalu Krokus Jazz Festival w Jeleniej Górze.


Agata Chojnacka – koordynator projektu. Absolwentka studiów na kierunku Teoria Muzyki we Wrocławskiej Akademii Muzycznej oraz Podyplomowych Studiów na Uniwersytecie Wrocławskim na kierunku Menedżer Kultury.

Od 2010 roku zajmuje się czynnym udziałem w organizacji życia muzycznego. Zaangażowana jako wolontariusz w pracy przy Festiwalu Jazztopad (organizowanym przez Wrocławską Filharmonię), współpracowała również z Teatrem Muzycznym Capitol, oraz Ośrodkem Działań Twórczych Firlej we Wrocławiu. 

Pomysłodawczyni i organizator Festiwalu Inicjatyw Artystycznych StArt Fest, którego dwie edycje odbyły się na wrocławskiej Akademii Muzycznej (listopad 2013, grudzień 2014). Festiwal prezentował osiągnięcia studentów szkół artystycznych z Wrocławia (Akademia Sztuk Pięknych, Akademia Muzyczna, Szkoła Teatralna) i był jedyną taką imprezą na terenie całego kraju.

Od roku 2014 jest członkiem zarządu Fundacji Sound Factory, która zajmuje się organizacją wydarzeń artystycznych i promocją młodych talentów. Jest tam odpowiedzialna za koordynację projektów prowadzonych przez Fundację na terenie Polski oraz Europy. 


Dlaczego potrzebujemy Twojego wsparcia?

Znaleźliśmy miejsce, w którym wystawimy spektakl – będzie to studio filmowe im. J. Hasa w Centrum Technologii Audiowizualnych we Wrocławiu. 


thumb_Studio_im.W.J.Hasa_CeTA_resize_600



Mamy scenografa, który pracuje nad zbudowaniem kosmosu, mamy kompozytora, który napisze muzykę i kontrabasistę, który ją zagra. Czego nie mamy: funduszy by materiały scenograficzne były jak najbogatsze i najciekawsze. W przypadku udziału w spektaklu dzieci niewidomych zależy nam na zapewnieniu im jak największej ilości wrażeń „dotykowych”. Potrzebujemy również pieniędzy na druk plakatów, by jak najlepiej wypromować nasze wydarzenie oraz na honoraria dla animatorek, które poprowadzą dzieci przez scenografię i zaanimują akcję spektaklu. Poniżej przedstawiamy Wam szkice scenograficzne, na podstawie których można wyobrazić sobie jak będzie wyglądała kosmiczna przygoda uczestników spektaklu.


thumb_plan_resize_600_600.jpg


thumb_KOSMICZNA-001_resize_600_600.jpg


thumb_KOSMICZNA-003i_resize_600_600.jpg


thumb_KOSMICZNA-003f_resize_600_600.jpg


Projekt otrzymał częściowe dofinansowanie od Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jednak nie jesteśmy w stanie pokryć wszystkich wydatków z tej kwoty – dlatego prosimy o wsparcie Was :) 


Więcej o nas:

http://fundacjasf.org

http://ladyzynski.com

https://web.facebook.com/fundacjasoundfactory/?ref=aymt_homepage_panel

http://www.youtube.com/channel/UCrPH1dnNZAFVsWh4F-kD5dw

Regulamin komentowania

Wybierz nagrodę